Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop OG blog eller kun webshop? Sparring søges...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Bolette Obbekær - Bedre web Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære med-aminoer

Jeg mangler lidt sparring på den her:

Min kunde har en webshop fra Scannet, som hun er meget utilfreds med. Indtil igår aftes troede vi, at hun skulle få sig en ny webshop, og jeg skulle hjælpe hende med det grafiske og brugervenligheden. Det tekniske (opensource, jeg ved ikke hvilken løsning) skulle en søn af en ven stå for....men revisoren trak i bremsen og nu skal hun fortsætte med Scannet.

Jeg har ikke den store erfaring med webshops backends - men jeg synes at Scannet er tungt at danse med. Så jeg håber da at hun kan få økonomi til at skifte.....

MEN hvad gør vi så indtil da? Jeg tænkte, at vi

• måske kunne lave en hjemmeside i WordPress, som hun kan bruge som udstillingsvindue og blog.....og så linke til shoppen. Det er så WP, som bliver optimeret og som hun skal promovere.
  • ...eller er det bedre at "kæmpe" med den nuværende shop (SEO og ny skabelon) og "få det bedste ud af det?"

Kunden har et lidt stramt budget, så jeg vil gerne råde hende, så hun får mest muligt ud af de penge hun ligger hos mig.

Spark endelig ind Smile - og hvis I kan anbefale en webshop løsning hører jeg gerne......

Mvh

Bolette

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 08:48

Hej Bolette.

Det kommer nok an på hvilke produkter at siden handler med. Hvis det er dyre produkter, så kunne det godt gå med en WP side, men det er langt fra det optimale.

Hvis du skal klikke for mange gange, og ryger videre på en anden side, vil jeg synes det er for underligt, og mange vil nok ikke ende med at blive kunder.

Jeg vil anbefale Jer at få det bedste ud af det, det tror jeg lønner kunden i sidste ende.

Mvh.
Casper.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 09:57
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bolette,

Det kan ikke siges tit nok:

Magento  ER den eneste rigtige eCommerce platform at vælge idag!

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 10:10
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Singularity:

Hej Bolette,

Det kan ikke siges tit nok:

Jeg er sikker på, at der skulle have stået Shopify, så jeg retter lige fejlen:

Shopify ER den eneste rigtige eCommerce platform at vælge idag! Cool

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:28
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Singularity:

Jeg er med på Magento vognen! Yes

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 10:38

Bolette Obbekær:
Min kunde har en webshop fra Scannet, som hun er meget utilfreds med.

Hvad præcis er kunden utilfreds med?

Jeg er godt tilfreds med min Scannet-shop, selvom der er et par småting, jeg godt ville lave anderledes.
Den fungere godt og generere faktisk en flot indkomst til mig, og det er vel det, en shop skal.

Deres kundeservice har jeg bestemt ikke noget at udsætte på.

Så mon ikke det billigste vil være at rette den omtalte webshop til.
Det behøver ikke at koste alverden.

Fra København
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Bolette Obbekær - Bedre web Skrevet kl. 10:55

Knud S.:

Hvad præcis er kunden utilfreds med?

Jeg er godt tilfreds med min Scannet-shop, selvom der er et par småting, jeg godt ville lave anderledes.
Den fungere godt og generere faktisk en flot indkomst til mig, og det er vel det, en shop skal.

Deres kundeservice har jeg bestemt ikke noget at udsætte på.

Så mon ikke det billigste vil være at rette den omtalte webshop til.
Det behøver ikke at koste alverden.

Opsætningen er tung, fx at man ikke se produktbilleder og placere dem i forhold til hinanden, der skal man huske varens navn og så bruge et numerisk system til at ændre på rækkefølgen. Og kunden går meget op i, hvordan det præsenterer sig.

Og ja, du har ret - det er da indkomst det handler om Smile

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:46

Bolette Obbekær:
men revisoren trak i bremsen og nu skal hun fortsætte med Scannet

Hvorfor skal revisoren bestemme hvilken platform hendes webshop skal køre på?

Hun kan udnytte WP's mulighed for at skrive tekster om produkterne og så linke dem til shoppen. Her skal WP så bare ligge hos en anden udbyder for at få et godt resultat.

Jeg kender ikke Scannets shop og hvor SEO'et (nye ord er altid sjove) den er, men hun kan også prøve at kigge på nye systemer. Det er korrekt at det er nemt for hende at benytte Scannet fordi de holder styr på det tekniske. Men problemet med sådanne shops er tit at de er meget låste. Så er der nogle her i tråden der råber op med at "jeg anbefaler denne - fordi jeg sælger den" uden at de regulært kommer med nogle kommentarer til det.

Selv tilbyder jeg ikke nogen shopløsning så jeg her heldigvis ikke farvet ;). Jeg er ved at teste nopCommerce (www.nopcommerce.com) som ser ok ud. Fordelen her er at når hun får råd til det, så kan hun hyre en programmør til at lave ekstra ting til den. Den shop er allerede født med SEO-gejl.

En anden mulighed kunne være at hun helt vælger at skifte udbyder. Her tror jeg at Lundsby's EasyFlow vil være et godt bud. Den er også rimelig billig.

Men den billigste løsning lige nu vil være at lave en WP hos en anden udbyder. Surftown fås billigt til 30 kr pr måned mener jeg. 

Men en vigtig ting hun skal have i tankerne er hvis hun vælger at skifte platform/udbyder, så er det hamrende vigtigt at den nye platform/udbyder har mulighed for det der hedder "301 redirect" for ellers vil hun miste de placeringer hun allerede har i søgemaskinerne.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:47
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Singularity:
XXXXXX ER den eneste rigtige eCommerce platform at vælge idag!

Jeg gav dig og et par stykker andre én stjerne.... Hvis det er en eneste rigtige eCommerce platform så kom dog med en årsag til det.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 11:57

Beklager, at ironien ikke skinnede igennem Tongue Tied

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)