Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdi af fri telefon(er)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg overvejer at få en samlet løsning med fastnettelefon, internet og mobiltelefoner til både firmaet og familien.

Da jeg har købt et hus med erhvervsdel er det jo rimelig oplagt, f.eks. ikke at have 2 internetforbindelser.

 

MEN er der nogen standard "værdi af fri telefon" jeg kan regne med, nu hvor der er tale om flere telefoner?

Jeg har hidtil haft privat fastnet og altid kun firmamobil.


Det er ikke for at spare småpenge i skat, men mere for at få en samlet løsning og det hele på én regning! Men gider omvendt ikke skulle diskutere med Skat, om hvor stor andel der er privat.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

For erhvervsdrivende, som benytter en telefon  på arbejdsstedet til priate samtaler, fastsættes mindsteværdien

af de private samtaler til kr. 1810 ekskl. moms.

 

Udenfor arbejdsstedet  telefon 1 kr. 1810 ekskl. moms. Derefter for øvrige telefoner efter skøn.

 

Peter 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige på det her punkt kan man sige at der sker forskelsbehandling mellem virksomhedsejeren der driver sin virksomhed i personligt regi og anpartshaveren der driver virksomhed i selskabsform. De mindsteværdier Peter nævner er som det også bliver sagt mindsteværdier og andelen kan derved godt sættes eller blive sat højere. Anpartshaveren beskattes af 3.000 som værdi af fri telefon og den værdi er fast uanset hvor meget telefonerne faktisk bruges privat. 

Jeg har set forsøg på at sætte andelen til 3.000 kr. for personligt erhvervsdrivende men det har Landsskatteretten afvist, hvis de faktiske forhold tilsagde noget andet.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der ikke noget om, at man også skal være opmærksom på, at kun 50% af momsen kan fradrages i selskabet på de omkostninger, der relaterer sig til den telefon, der er stillet til rådighed for en medarbejder/anpartshaver.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Jo.....men her tænker du på  moms vedr. anskaffelse og drift af

telefon for medarbejdere, der har dette gode i et ansættelsesforhold.

 

Et krav for at få 50% momsfradrag er, at telefonselskabets regning er stilet til og betales af virksomheden.

 

Peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)