Hej, Tror i det vil kunne betale sig at lae folk gå på nettet, vælge et kort design, skrive det som skal stå i det og vælge en gave hvis de vil det.. Jeg printer det ud med tekst og sender det til vedkommende.. Ideen er fra USA hvor den fungere godt, ved bare ikke om det vil være noget danske forbrugere ville benytte!
Håber at hører fra jer! |
Jeg ved det ærlig talt ikke. Jeg kan se gode og dårlige ting ved det:
Til din fordel tæller det at Danmark er relativt lille hvilket (i teorien) medfører at modtageren kan få kortet i postkassen dagen efter, kun Post Danmark kan ødelægge dette.
Derudover bliver danskerne mere og mere dovne og sammenhold med at antallet af Post Danmarks postkasser hvorfra man kan sende sit brev mindskes på grund af e-mails kan der muligvis være behov for din løsning.
At sende e-mails leder mig hen til negativsiden. Jeg synes
postkort er hyggelige fordi de netop er 'rigtig' post der kommer i postkassen
og er skrevet i hånden. Din ide medfører selvfølgelig stadig, at man får brevet
ind ad brevsprækken, men jeg synes noget at det hyggelige ryger når teksten er
printet fra en computer. Dette ville få mig til at overveje, at sende en
dekorativ (gratis) e-mail i stedet. Dette kan jeg dog ikke gøre til mine
bedstemødre som desværre aldrig er blevet indhentet af IT-bølgen. Ved behov for
at sende dem en hilsen, kommer din service tilbage i spil, men i den ideelle
verden hvor jeg er et godt barnebarn ville jeg foretrække at tage mig sammen
til at skrive det i hånden og selv slikke dronningen i nakken inden jeg poster
(ved godt det i realiteten nærmest aldrig sker - undskyld bedster ).
Derudover er der prisen. Som jeg ser det, konkurrerer du mere med e-mails end med dem der tager sig sammen til at skrive, slikke og poste selv. Frimærket er den klart dyreste post, og jeg tror ikke det vil være muligt at holde dine samlede omkostninger under 10 kr. pr. kort, hvilket nok kræver en salgspris på omkring 20 kr. inkl. moms. Det synes jeg personligt er en del i forhold til den gratis e-mail hvori man kan indsætte feriebilleder osv. (Jeg indrømmer det bygger på grove skøn ud fra fiktive tal, og det kan sagtens være man kan udarbejde et fornuftigt koncept der giver en væsentlig lavere stykomkostning, men husk udgifter til hjemmeside, PBS, arbejdsløn, porto osv).
Jeg mener forresten at Post Danmark kørte reklamer i sommers for et nyt koncept ,hvor man kunne indsende billede og tekst via MMS fra sin mobil og Post Danmark så printede og sendte kortet. Det kan du evt. prøve at google. Kan også være jeg er galt på den...?
Når du siger "gave" hvad mener du så? Små nips-ting der er billige at købe og sende (nøgleringe, kuglepinde og lignende)? Eller mere reelle gaver (vin, blomster, chokolade, CDer o.lign) ? For hvis det er et stort udvalg af 'rigtige' gaver, så er det vel nærmere en webshop du er ude i - med mulighed for at tilføje et personligt til-fra-kort? I så fald kommer du for det første til at kæmpe med en hulens masse danske webshops. Fra dem kan man jo altid sende varen til en anden adresse end fakturaadressen, og langt de fleste steder kan man betale for fin indpakning o.lign. Derudover kæmper du mod Interflora som har et kæmpe marked inden for blomster, vin og chokolade...
Det var ikke meningen jeg ville skyde din idé i stykker, og jeg er
sikker på at der er mange aminoer der kan se mere lyse indgangsvinkler som de
vil være lufte. Og jeg lover at jeg sender et kort til hver af mine
bedstemødrer hvis du kommer i luften
Vh. Søren