Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg overtage domænet?

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Hej Aminoer.

Jeg har længe læst på forummet, men ønsker at forholde mig lidt anonym, det håber jeg I har forståelse for.

Jeg har netop startet et ApS op, lad os kalde det X ApS. Mit navn er også Daniel X. Dvs. Mit efternavn og ApS er det samme.

X.dk er så optaget, det samme gælder for X.com.

Jeg har spurgt indehaveren af X.dk om han er interesseret i at sælge, men det er han ikke. På domænet ligger der noget for en familie, og der er ikke opdateret siden 2007.

Det ville selvfølgelig være dejligt, hvis jeg kunne overtage det domæne. Derfor vil jeg gerne høre jer aminoer, hvordan det ser ud? Kan jeg lave en form for patent på 'X', og derefter bede om domænet?

Det er ikke fordi jeg ønsker at narre det fra ham, men synes det er lidt irriterende, at han skal optage det, når det ikke bliver brugt. Jeg har ligeledes også tilbudt ham en email, så han kan få navn@x.dk og beholde det..

Jeg glæder mig til at høre fra Jer,

Mvh.

Daniel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02

Hvis du få varemærkebeskyttelse, vil det hjælpe din sag. Men han bruger det trodsalt aktivt, så den er ikke sikker. Snup www.x-aps.dk, www.xaps.dk, www.x-as.dk og www.xas.dk og brug din tid på noget andet :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:05

Tommy:

Hvis du få varemærkebeskyttelse, vil det hjælpe din sag.

Nu kan man ikke just registrere et varemærke indenfor alle brancher og kategorier, så det tvivler jeg på vil gavne sagen på nogen måde, især når domænet bruges privat og ikke er til salg.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Daniel,

Hvis indehaveren af x.dk selv hedder noget med x, er der som jeg har forstået reglerne, ikke noget at komme efter for dig.

Selv hvis du måtte have muligheden for at tvinge domænet væk fra dets nuværende ejer, skal du overveje det grundigt på forhånd. Prøv at google firmanavnet "Orango" og se resultaterne for de første par sider. Det kan være konsekvensen af at gennemtvinge sin ret til et domæne, hvor den almene opfattelse er, at det er uretfærdigt.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:12

Hej og velkommen!

Det er ikke muligt, da han er ejer af domænet og som du siger ikke vil sælge. Men alt har vel en pris Surprise

Du kan enten forsøge at indgå en aftale med ham om pris og salg.
Vil han overhovedet ikke af med det, tager du da bare et andet TDL (.info .net .org .biz .nu ect.)

Good luck og frem med tegnedrengen - Alt kan købes, hvis man har penge nok Wink

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:14

Hej Daniel,

Det koster et mindre beløb at køre en en sag i dk hostmasters domæneklagenævn - kør sagen hvis du føler du har ret til det domæne. Eller bunder dette spørgsmål i du reelt selv godt er klar over den nok ikke går? :-).

Min mening er at der bare er sur røv at en anden var hurtigere til at leje det domæne i 2007, og uanset indholdet og hvilken aktivitet der er på websitet, så er det dårlig stil at hive det fra den oprindelige ejer! Find på noget andet, eller køb et .nu domæne.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17

Anders Christensen:

Tommy:

Hvis du få varemærkebeskyttelse, vil det hjælpe din sag.

Nu kan man ikke just registrere et varemærke indenfor alle brancher og kategorier, så det tvivler jeg på vil gavne sagen på nogen måde, især når domænet bruges privat og ikke er til salg.

Tjek afgørelsen om Orango.dk. Der bliver varemærke brugt som et argument - om det er afgørende eller ej er jo umuligt at sige.
http://www.domaeneklager.dk/uploads/2009-0099orango.dk

Der blev domænet brugt til mail og også tidligere til hjemmeside, privat.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:24

Tommy:

Tjek afgørelsen om Orango.dk. Der bliver varemærke brugt som et argument - om det er afgørende eller ej er jo umuligt at sige.

http://www.domaeneklager.dk/uploads/2009-0099orango.dk

Der blev domænet brugt til mail og også tidligere til hjemmeside, privat.

Så vidt jeg læste det slog orango primært på at ejeren gerne ville sælge domænet da vedkommende besvarede deres henvendelse med at prisen var for lav, eller noget i den stil.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:33

Tusind tak for en masse hurtige svar.

Problemet er også at navnet med stort set alle andre TDL'er er optaget. Det er kun 2 eller noget i den stil der ledige, og en af dem er X.my.uk, hvilket ikke er vildt fedt. Så det må nok blive Xaps.dk.

Men ja, som jeg også skriver vil jeg helst ikke tvinge det fra ham.

Jeg har set sagen om Orango, utrolig massiv linkbuilding som de har fået lavet :)

Jeg må prøve at kontakte ham igen, fordi som I også siger, så har alt vel en pris :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:16

Lidtsporgsmål:

Tusind tak for en masse hurtige svar.

Problemet er også at navnet med stort set alle andre TDL'er er optaget. Det er kun 2 eller noget i den stil der ledige, og en af dem er X.my.uk, hvilket ikke er vildt fedt. Så det må nok blive Xaps.dk.

Men ja, som jeg også skriver vil jeg helst ikke tvinge det fra ham.

Jeg har set sagen om Orango, utrolig massiv linkbuilding som de har fået lavet :)

Jeg må prøve at kontakte ham igen, fordi som I også siger, så har alt vel en pris :)

Du må have misforstået noget ?

Det er kun domæne hajer der har en pris på domæner , så alt har ikke en pris , du skal læse denne sag at han sagde nej tak til 500 kr.

Han ville gerne sælge med til højere pris , du må ikke sælge danske domæner , dette er  imod dansk domæne lovgivning

https://www.dk-hostmaster.dk/fileadmin/filer/pdf/generelle_vilkaar/generelle_vilkaar_DK04.pdf

7.4 Forbud mod warehousing

Registranten må ikke reservere, registrere og opretholde registreringer af domænenavne alene

med videresalg eller udlejning for øje, jf. lov om internet-domænenavne § 12, stk. 2. For domænenavne,

der var registreret på tidspunktet for lovens ikrafttræden den 1. juli 2005, træder

forbudet først i kraft fra den 1. juli 2010, jf. lovens § 27 stk. 3.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)