Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Love inden for Udlejning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg opsagde en udlejer d. 1/5 med henblik på selv at bo der så derfor fik vedkommet 12 måneder opsigelse.

Personen har nu opsigelse og vil flytte ud før tid (1/5-10), men hun mener at hun er berettiget til at flytte ud uden nogen form for varsel udover hendes opsigelse er skrevet d. 26/11 og personen forventer at være ude af den. d. 1/12..

Jeg har gloet mig blind på LLO's hjemmeside og kan ikke finde nogen beskrivelse af med opsigelse i den periode, men ville da mene at det er de 3 måneders varsel der er gældende.

Noget der har svar på dette?

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 20:49

Har I en lejekontrakt, så står det jo deri, hvad hendes opsigelsesvarsel er overfor dig?

Ellers kan lejeloven ses her: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=20610

Uden lejekontrakt må denne her gælde:

§ 81. Er lejeaftalen ikke indgået for et bestemt tidsrum, eller kan det ikke oplyses, hvilken lejetid parterne har aftalt, kan lejeren opsige lejeaftalen.

OBS! Jeg er absolut ikke jurist, så der kan sagtens være andre forhold der er gældende også.

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:10

Der er selvfølgelig en lejekontrakt og som alle andre standard lejekontrakte så er der 3 måneders opsigelse. Dog kunne jeg undre mig over om der var andre regler når jeg har opsagt hende først. Men der er jo et års varsel og hun burde efter min mening jo stadigvæk opsige med 3 måneder som lejekontrakten beskriver.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 21:15

Hej

fejlpost

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)