Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde har ikke modtaget sin vare - hvad gør jeg?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kører min egen lille webshop, og jeg har ingen erhvervsaftale med Post DK (endnu) mht. forsendelser af varer, så jeg sender bare som maxibrev, og får med hver forsendelse en indleveringskvittering, som bevis på forsendelsen - det føler jeg er mest hensigtsmæssigt, og vil ikke opkræve 75 kr (!!!) pr ordre for at kunden kan få det forsikret og med trackingnummer.

 

Nu er det sådan, at en kunde har skrevet til mig, og siger de ikke har modtaget deres vare, og vil have pengene retur. Hvad gør jeg her? Skal jeg blot give pengene retur, selvom jeg har bevis for forsendelsen? I princippet kan kunden jo nemt sige "jeg har ikke modtaget noget", fordi der ikke er tracking på pakken, og kunden scorer jo så en gratis vare ved at få pengene retur for noget de faktisk har modtaget.

Jeg er klar over, man bør stole på hinanden, men jeg vil rigtig gerne høre, hvad jeg bør gøre i denne situation.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du sender som maxibrev fraskriver du post danmark ethvert ansvar for brevet. Så hvis din kunde siger hun ikke har modtaget det, så er du nødt til at betale hende beløbet retur.

Du kan efterlyse brevet hos post dk - meeen det får man sjældent noget ud af når det er et brev.

Du kan også bede din kunde om lige at kontakte det lokale posthus - det kunne jo være det lå klar til afhentning, hvis det ikke har kunnet gå i postkassen :·)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du sender en vare til en privatkunde bærer du risikoen for levering.

Så hvis du ikke kan dokumentere at forsendelsen er modtaget hos din kunde er det kort sagt din hovedpine når du har sendt som brev.

Så kunden har naturligvis krav enten at få en ny vare eller pengene tilbage.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

Sender du dine varer som pakker og betaler 75 kr. per forsendelse? Bare af nysgerrighed. Jeg sender nemlig også som maxibrev, men har været meget i tvivl om hvad der er bedst.

Maya

www.lauraamalie.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maya

Du skal lave en erhvervsaftale med Post Danmark - så kommer din pakkepris i hvert fald længere ned end 75 kr. Det er bare at ringe og få en konsulent til at komme forbi :·)

Vi sender alle pakker med værdi over ca 600 som pakkepost - og under som maxibrev. Ind i mellem bliver et brev væk - men synes ikke det er så ofte som før i tiden. Når det sker - så sender vi en ny vare til kunden - som pakkepost denne gang - just in case :·)

Jeg synes at vi efterhånden har fået fragtkontoen til at gå nogenlunde i 0 ved at flekse mellem pakke og brev. Vi tager fast 49 kr. for levering til privatadresse og 35 kr for levering til erhvervsadresse. Mange vælger derfor at få leveret til deres arbejdsplads. Vi har ingen fragtfri grænse - og aldrig fragtfrie dage. Det med fragten er lidt en hjertesag for mig.... Eet år havde vi minus 320.000 kr. på fragten - og det lærer man altså af..... Kunderne må lære at betale for at sidde hjemme i den varme stue og få leveret varerne til døren Wink

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Bliver forsendelsen væk, når den er sendt som maxibrev er der to ting man kan gøre:

1: Betale pengene tilbage

eller

2: Sende en ny

Vi sender det meste under 2 kg som maxibrev, og andelen af forsendelser der forsvinder er måles i promiller. Vi opkræver iøvrigt hele prisen - Så køber kunden et staffeli må de bløde 121 kr i levering - og det gør de gerne.

Jeg har efterhånden testet alle mulige kombinationer af leveringsmuligheder, og min endelige konklusion er: Opkræv den fulde fragtpris, og fortæl kunden tidligt i forløbet hvad totalprisen er - Så bliver de så glade og konverterende :D

Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ingen minimumsgrænse for hvor mange pakker/breve man skal sende for at få en erhvervsaftale? Jeg er helt ny på markedet så det er langt fra hver dag jeg sender noget. Men det kommer jeg forhåbentlig snart til Big Smile

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Du kan efterlyse brevet hos post dk - meeen det får man sjældent noget ud af når det er et brev.

Jeg sender altid mine CD'er med brev (storbrev) og nogle er også 'blevet væk'. Jeg har efterlyst dem hvergang og hvergang har PostDanmark fundet dem. Så derfor synes jeg alligevel, man skal lave en efterlysning via deres hjemmeside, også selvom det er et brev.

Smile

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

200 pakker om året er minimum som jeg husker det....

 100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Fra Dianalund
Tilmeldt 8. May 09
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja! og 25.000 kr i dispositum :-(

Online FashionStore - www.iwoman.dk  - Modetøj til hverdag og fest!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)