Jeg kører min egen lille webshop, og jeg har ingen erhvervsaftale med Post DK (endnu) mht. forsendelser af varer, så jeg sender bare som maxibrev, og får med hver forsendelse en indleveringskvittering, som bevis på forsendelsen - det føler jeg er mest hensigtsmæssigt, og vil ikke opkræve 75 kr (!!!) pr ordre for at kunden kan få det forsikret og med trackingnummer.
Nu er det sådan, at en kunde har skrevet til mig, og siger de ikke har modtaget deres vare, og vil have pengene retur. Hvad gør jeg her? Skal jeg blot give pengene retur, selvom jeg har bevis for forsendelsen? I princippet kan kunden jo nemt sige "jeg har ikke modtaget noget", fordi der ikke er tracking på pakken, og kunden scorer jo så en gratis vare ved at få pengene retur for noget de faktisk har modtaget. Jeg er klar over, man bør stole på hinanden, men jeg vil rigtig gerne høre, hvad jeg bør gøre i denne situation. |
Når du sender som maxibrev fraskriver du post danmark ethvert ansvar for brevet. Så hvis din kunde siger hun ikke har modtaget det, så er du nødt til at betale hende beløbet retur.
Du kan efterlyse brevet hos post dk - meeen det får man sjældent noget ud af når det er et brev.
Du kan også bede din kunde om lige at kontakte det lokale posthus - det kunne jo være det lå klar til afhentning, hvis det ikke har kunnet gå i postkassen :·)