Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt ansat - firma gået konkurs

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er selvstændig kontrakt og skriver regning til 1 kunde pr måned. Nu er den kunde gået konkurs og jeg har ikke fået mine penge. De er min eneste kunde og min kontrakt er ikke tidsbegrænset. Er det en omgåelse af funktionærloven så jeg måske har en chance for at få mine penge via Lønmodtagernes Dyrtidsfond ??!!! Er der nogen der ved noget om det ????

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:32

Hmmmm. Nu er det pludseligt ikke sjovt længere at være selvstændig?

Om der foreligger en omgåelse arbejdsretligt eller skatteretlig er nærmest umuligt at udtale sig om uden kendskab til arbejdsindhold og kontrakt. Personligt synes jeg det tangerer det usmagelige at indgå i et kontraktforhold som selvstændig og dermed fakturer måned efter måned for et stykke arbejde. Når det så går  galt - kan du så omgøre den beslutning som du har taget tidligere. Det er lidt som at blæse og ha mel i munden.

En ting taler for at du er selvstændig ..... du har drevet virksomhed for egen risko (og tabte...). Må håbe at andre har denne tråd i mente når de skal overveje for og imod at indgå lignende aftaler.

Henrik

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:39

Du får desværre ingen penge fra Lønmodtagernes Garantifond, det ligger jo lidt i ordet, da du ikke er lønmodtager. Men man kan da håbe på du har meldt dig ind i ASA og derved kan hæve nogle penge :-)

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)