Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

start af forlag

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, jeg er i fuld sving med at starte eget forlag efter nu at have skrevet tre bøger for andre forlag. Jeg starter op som enkeltmandsvirksomhed, og jeg kunne godt tænke mig at vide, om det at skrive til eget forlag med fuld redaktionsfrihed (det drejer sig om temabøger til brug for undervisningen i folkeskolens ældste klassetrin) kan sidestilles med at lave momsfritaget arbejde som freelancejournalist, hvor der er mulighed for at slippe for momsregistrering, på grund af at der er tale om "anden kunstnerisk virksomhed".

Hvis ja, kan man så dermed skrive til eget forlag og sælge bøgerne uden at være momsregistreret, også selv om der bliver tale om en årsomsætning på forhåbentligt langt mere end 50.000 ?

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej journalisten

Interessant... Du kan ikke momsfritage forlaget med henvisning til den kunstneriske virksomhed. Men jeg gad vide, om du kan få produktionen af skolebøgerne momsfritaget med henvisning til, at du leverer til offentlig undervisning, ligesom man kan sælge undervisning momsfrit. Det er en meget konkret sag, som burde være momsfri, så hvis jeg var dig, ville jeg skrive til SKAT og få et klart svar derfra.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)