Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. sponsorering.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Min tilkendegivelse er baseret på mine erfainger. De viser, at skattemyndighederne er ganske tilbageholdende med at nægte fradrag for sponsorater til holdsport, selvom man er interesseforbundet med en eller flere på holdet.

Skatteret er kompliceret, men der er ingen grund til at problematisere det mere end højst nødvendigt.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:00
Undskyld jeg lige bryder ind her, men jeg har lige et tillægsspørgsmål:

Hvis man sponsorerer en kunstner ved at give et afslag i forhold til handelsværdien af en vare, således at man ikke tjener noget på varen, men heller ikke mister penge (andet end arbejdstimer, som jeg selv stod med) - er der nogen måde at trække sådan noget fra?

Konkret sponsorerede jeg 2 lyskasser til en værdi af kr. 3500,- pr. stk og udlånte en tredje, som blev produceret til formålet. Kunden betalte for den ene lyskasse, "fik" den anden og lånte den tredje. Avancen = 0.

Hvordan håndteres sådan noget?

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:04
Jeg er enig Michael men når jeg udtaler mig på Amino gør jeg det som rådgiver og ud fra en rådgivningsmæssig indgangsvinkel. Der foretrækker jeg at udtalelserne kan stå alene og holder vand,  når vi taler om sponsorering generelt kræver det at vi får de andre facetter med, så man undgår misforståelser i forhold til øvrige brugere. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 00:15
Dato: 10-10-2006 11:49:03 Forfatter: Anette/Inloco
OK, når man ikke kan få andre til det, må man jo selv slå op. Jeg fandt det oprindeligt på SKATs hjemmeside. Der står bl.a.

''En forudsætning for at kunne betragte sponsorbidrag som en fradragsberettiget reklameudgift er, at bidraget ydes primært af reklamemæssige grunde og ikke hovedsageligt af personlig interesse for sponsormodtagerens aktivitet. I modsat fald må sponsorbidrag betragtes som en ikke fradragsberettiget gave.''

Genopliver lige en gammel tråd. Så hvis jeg smed 30 millioner i en given klub som jeg har været medlem af både som spiller og supporter i fanklubben, ville det så gå under personlig interesse? eller vil de slet ikke tjekke sådan noget? Reklame får jeg jo under alle omstændigheder ud af det.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)