Hej Vil bare høre om der er nogle der vil dele ud af deres erfaringer med opstart af egen cafe´, både de negative og de positive. Er selvstændig inden for tøjbranchen, men lysten til at åbne en cafe' har været der i mange år. men spørgsmålet er om man tør tage springet. Det er jo ingen hjemmelighed at krisen har ramt visse inden for tøjbranchen Men, synes når man går rundt i byerne, at caferne ser ud til at klare det godt, ihvertfald i den by jeg kommer fra. Min ide var at starte en cafe, lille konditeri, hvor det udelukkende var kaffe/te og kager/brød man skulle kunne købe, da der i byen er flere andre cafeer der hovedsageligt servere mad. Dette mangler i byen, men spørgsmålet er jo selvfølgelig om man kan få det til at løbe rundt. En forretningplan kan selvfølgelig laves, men omsætningen kan man jo af gode grunde ikke vide. Hvor mange kopper kaffe/te/chokoladeog stykker kager/brød kan man sælge på en dag, ja det er da svært at vide. Men, kan da godt regne ud at det skal være en del. Gik en tur i min by den anden dag og så lokalet der er ideelt, ligger godt. Huslejen og nøglepenge er også derefter, men spørgmålet er hvor mange nøglepenge er for mange, et er at man muligvis kan lægge dem, men det hele skal jo kunne hænge sammen. Derfor kom gerne med råd. |
Hvorfor tager du ikke din ekspertise indenfor tøjbranchen og skaber et koncept, en café hvor man også kan købe tøj el lign. Ligesom Joe and the Juice i store regnegade.. tøj butik, med mulighed for at købe kaffe etc.
der er flere af den slags koncepter i byen, tror det vinder mere og mere indpas. Det har også lidt at gøre med at skabe et miljø for brugeren.
Idag hvor alt kan købes over interenettet, er butikkerne presset til at gentænke butikkens funktion. De skal skabe oplevelser for brugeren, levende rum, som internettet ikke kan gi....
I disse øko/klima dage, er et konditori måske ikke lige til højrebenet at få sat igang.. med mindre det er øko varer og det samtidig er med til at hjælpe miljøet..
En klimarigtig bager hvor man kan købe tøj? ;)
Held og lykke med det.