Jeg er ikke enig i det. Når man bruge en virksomhed på den anden siden af kloden så er priserne mellem 1/2 og 1/3 af en Dansk freelancer. Med sådanne priser kan firmaet på den anden side af verdenen arbejde mellem 2 og 3 gange så mange time før de bliver lige så dyre som Danske freelancer. Man må som kunde forvente at sammenarbejds virksomheden har systemer på plads til at "sluse" dig og din virksomhed ind i den fantastiske verden som hedder IT outsoucing således du kan drage nytte af alle de fordele som det byder på. Hos 1902 er vores mål, for alle vore kunder, at vi leverer til 1/2 pris men med en effektivitets grad på 110 - 130% dvs. vi for 1/2 pris forsøger at leverer 10 - 30% mere end en Dansk freelancer. Når vi konkurrerer mod IT virksomheder forsøger vi at ligge på 40 - 60%. Målet er klart, kursen er lagt! p.s. I det mål er der taget højde for sprog barrierer, kulturelle forskelle og hvad der ellers kan "drille" samt at vi selvfølgelig leverer ordentlig kvalitet.
|
Jeg vil sige de gange jeg har haft samarbejdspartnere ellere brugt freelancere fra udlandet, har jeg alligevel måtte rydde op i rodet og dermed brugt flere penge på det i sidste ende, og nogen gange har det bedre kunne betale sig at jeg har lavet systemet forfra. Jeg har endnu ikke mødt den samme kvalitet i udlandet som mine danske samarbejdspartnere, freelancere og ikke mindst jeg selv kan leverer.
Selv hvis man bare tager freelancere fra eksempelvis england, tyskland eller holland, har jeg ikke haft succes med det. Det samme er sket for de samarbejdspartnere som jeg har her i danmark som også har prøvet brugen af udenlandsk arbejdskraft.
Så ja det kan godt være at man kan få 2-3 gange flere timer ud af udenlandsk arbejdskraft, men jeg er ikke så sikker på at det er samme kvalitet som den der leveres i DK. jeg har i hvert fald ikke været heldig med det. Nu er det også ligemeget, da jeg i 99% at tilfældene selv laver alt der skal laves, men skulle da lige prøve det andet, og det virkede så ikke for mig og mine kunder. kvaliteten var simpelthen for lav.
MVH Kim