Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser på web design

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 03:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Christiansen:
Outsourcing (til udlandet) er noget, som på kort sigt kræver ekstra tid og dermed penge. Det tager tid at få erfaring i at samarbejde med et firma på den anden side af kloden, og derfor vil det oftest være lettest at leje ens onkels ven

Jeg er ikke enig i det. Når man bruge en  virksomhed på den anden siden af kloden så er priserne mellem 1/2 og 1/3 af en Dansk freelancer. Med sådanne priser kan firmaet på den anden side af verdenen arbejde mellem 2 og 3 gange så mange time før de bliver lige så dyre som Danske freelancer.

Man må som kunde forvente at sammenarbejds virksomheden har systemer på plads til at "sluse" dig og din virksomhed ind i den fantastiske verden som hedder IT outsoucing således du kan drage nytte af alle de fordele som det byder på.

Hos 1902 er vores mål, for alle vore kunder, at vi leverer til 1/2 pris men med en effektivitets grad på 110 - 130% dvs. vi for 1/2 pris forsøger at leverer 10 - 30% mere end en Dansk freelancer. Når vi konkurrerer mod IT virksomheder forsøger vi at ligge på 40 - 60%. Målet er klart, kursen er lagt!

p.s. I det mål er der taget højde for sprog barrierer, kulturelle forskelle og hvad der ellers kan "drille" samt at vi selvfølgelig leverer ordentlig kvalitet.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 07:40

Jeg vil sige de gange jeg har haft samarbejdspartnere ellere brugt freelancere fra udlandet, har jeg alligevel måtte rydde op i rodet og dermed brugt flere penge på det i sidste ende, og nogen gange har det bedre kunne betale sig at jeg har lavet systemet forfra. Jeg har endnu ikke mødt den samme kvalitet i udlandet som mine danske samarbejdspartnere, freelancere og ikke mindst jeg selv kan leverer.

Selv hvis man bare tager freelancere fra eksempelvis england, tyskland eller holland, har jeg ikke haft succes med det. Det samme er sket for de samarbejdspartnere som jeg har her i danmark som også har prøvet brugen af udenlandsk arbejdskraft.

Så ja det kan godt være at man kan få 2-3 gange flere timer ud af udenlandsk arbejdskraft, men jeg er ikke så sikker på at det er samme kvalitet som den der leveres i DK. jeg har i hvert fald ikke været heldig med det. Nu er det også ligemeget, da jeg i 99% at tilfældene selv laver alt der skal laves, men skulle da lige prøve det andet, og det virkede så ikke for mig og mine kunder. kvaliteten var simpelthen for lav.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 08:07

Jeg tror at du i starten som freelancer bedre kan sælge dig selv på fatsprisaftaler i stedet for forbrugt tid.

For nyligt har jeg selv haft brug for en grafisk freelancer og jeg fandt en dygtig en igennem Amino Freelancer.

Jeg har ikke brugt et sekund på at snakke timepris med hem - det ville nemlig nok have skræmt mig væk. Jeg vidste hvad mit budget kunne bære og freelanceren accepterede denne pris som fast betaling for opgaven.

Opgaven blev super hurtigt og jeg var meget tilfreds med indsatsen. Herefter vil jeg nok få freelanceren til at lave fremtidige rettelser og tilføjelser til mit nye website på en timepris - men det er helt ok - fordi nu ved jeg at han kan levere varen.

Mvh Søren

Ps. Jeg brugte Simon Dyngby til opgaven og kan kun anbefale andre som har designopgaver at gøre det samme.

http://www.amino.dk/freelancer/user/b66c33e0-72b1-46eb-a58b-d2d149e0203f.aspx

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:32

Kasper Christiansen:

Outsourcing (til udlandet) er noget, som på kort sigt kræver ekstra tid og dermed penge. Det tager tid at få erfaring i at samarbejde med et firma på den anden side af kloden, og derfor vil det oftest være lettest at leje ens onkels ven. Derfor er det selvsagt bedst at bruge outsourcing til projekter med længere deadlines og der skal være en del penge sparet, før det kan betale sig, pga. de eventuelle rettelser der må blive brug for, specielt på kort sigt.

Jeg er tildels enig i dine betragtninger. Hvis du aldrig har prøvet at outsource noget før, og selv prøver at gå ud og finde nogen. Men mange er som undertegnede og Peter jo danskere med et udenlandsk team til at løse opgaverne, og her har vi jo rent faktisk en del erfaring der hjælper til med at få det til at funke.

Nu skal det heller ikke blive en diskussion for og i mod outsourcing, fordi det er klart at trådstarter ikke skal konkurrere med udenlandske priser, men kun se sig om efter hvad hans danske konkurrenter tager.

Fra Barcelona
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 22:57

Jeg ville lige gøre det helt klart, at jeg skrev, at det på KORT SIGT kræver ekstra tid og penge at outsource -underforstået, at det på lang sigt kan være en stor fordel at outsource i hvert fald en del af arbejdet til udlandet. Så vi er vist i bund og grund enige.

Har man en uges tid eller to til et webprojekt kan det måske være rart at lægge arbejdet i Danmark, få det kan være svært at få styring af arbejdsprocessen, der foregår i udlandet - med mindre altså, at man har en samarbejdspartner, man gennem længere tid harsamarbejdet med og outsourcet til. Den helt store fordel kommer på sigt. Dels har man tid til at få et samarbejde med partnere i udlandet til at køre godt over længere tid, og dermed bl.a. få nedbrudt nogle af de kulturrelle barrierer, der blev nævnt tidligere. Dels kan det være nødvendigt med lidt længere tid, til at løbe projektet igennem og få rettet fejl og misforståelser.

Min pointe er altså, at der helt sikkert er et kæmpe potentiale i outsourcing. Jeg har selv haft rigtig gode erfaringer med samabejde med udenlandske partnere, der kunne arbejde langt under en dansk standard timeløn. Og der, hvor det har fungeret bedst, har været, når vi har haft god tid til at skyde os ind på hinanden og hver vores måder at arbejde på.  

Mvh.

Fra København / London
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 62
Fra  Mailyourfans.dk Skrevet kl. 12:23

Hej Jesper

Tillykke som nyudsprunget iværksætter. Jeg startede selv for nogle år siden og jeg ved at prissætning kan være trickey. Husk på, at hvad noget er værd, er ikke hvor meget arbejde du ligger i det eller hvad konkurrenterne tager, men hvor meget det er værd over for kunden - og nok endnu vigtigere at du kan VISE over for kunden at de får ROI på dit arbejde. Har du en case story på et website du lavede der gav din kunde nye ordre for 100K måneden, ja så kan du nemt begynde at tage mere for dit arbejde.

Vedr. outsourcing. Du kan jo lade en underleverandør i udlandet tage en del af arbejdet og så fokusere du mere på at du laver et site der giver værdi for kunden, der ligger øverst på google, konvertere kunderne osv.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 13:11

Ja det lyder lidt vildt. Vi ga' 4000 kroner for vores logo, og så tilbyder andre at lave logoer for 500 kr. - det kan sgu da kun være skod-logoer så Zip it!

Fra Vestbjerg
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 14:15

Det er en rigtig god debat der er gang i her!

Jeg synes der er to ting der gør sig gældende:
1 - er det design/layout vi snakker om?
2 - er det effektivitet, søgeordsoptimering, kodning osv. vi snakker om?

Personligt synes jeg det er to vidt forskellige ting!

Jeg har ikke selv erfaring med at outsource til udlandet, men jeg har dog en Cand. Merc. i International Virksomhedsøkonomi, som har givet mig et vist grundlag for at kunne sige, at der er STOR forskel på kultur fra ét land til et andet. OG dermed også ifht. design o.lign. Prøv eks. at se på en kinesisk eller amerikansk hjemmeside (standard! Her tænker jeg ikke på Coca Cola osv. men "alm." sider Smile).
Eller se på eks. tyske hjemmesider. De har HELT andre standarder for hjemmesidedesign, som ofte IKKE passer til den danske æstetik!
Blot lige et lille input til delen om outsourcing.

Mht. prisen mener jeg det er en individuel forhandling fra gang til gang der er bedst. Tag stilling til hvem kunden er (hvad er deres budgetter, hvad kræver de, hvad får de ud af det osv.), og husk at du kan have interesse i at give en "god" pris til iværksættere, hvis du ser et potentiale i deres produkter/ydelser/services. Jeg mener det er helt rigtigt, hvad der var en der skrev tidligere, at man både kan have en standard timepris, men at man også sagtens kan give en samlet pris for et færdigt projekt.

Og så lige til sidst: Jeg er enig med Thorborg i at det er dårlig stil at forsøge at få kunder via en tråd som denne!

OG en lille sjov detalje vedr. stilen på Amino Freelancer (som jeg dog mener er en rigtig god idé og langsomt er ved at finde en god stil) - Der var én der skulle bruge et logo, som ville give 500,- ... men så mente han/hun altså også, at han/hun havde sat budgettet højt og dermed kunne få et godt produkt Skype-BigSmile

Med venlig hilsen
Maj-Britt Kjær Sørensen
Creation Nation

Freelance grafisk assistance og online kataloger
www.flashmagasin.dk

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)