Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg tænke på ved ny website

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 4. Nov 09
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er jo ved at starte op et nyt firmae og vi skal jo også have en webside. Jeg har ikke de kunskaber (el. tid) der skal til for at lave denne selv.

Siten kommer at blive MEGET vigtig for os i informations syfte og i salgende syfte. Vi skal dog ikke have en webshop el. lignende.

Så til spørgsmålet, hvad er det jag skal tænke på når jeg får nogen til at lave denne side? Jeg har en klar ide om hvordan designet skal se ud og hvad foremålet med siden er osv.

Siten skal være meget brugervenlig og nem at overskue og skal have følgende "features"

Kontaktside med kontaktformular

Dropdownmenu

Sitemap

Sprogversionering (vil have mulighed for at have indholdet på både dansk og engelsk)

Billedgallerier som kan vise mange billeder på en flot måde

Add this”-modul, som gør det nemt for besøgende at linke til jeres side via fx facebook mv.

søgefelt

Nyhedsbrev

Søgemaskineoptimering

Skal også kunne spille video op på siten uden at man skal downloade videon.

Jeg har kigget rundt lidt men for mig er det en hel djungel af inputs, læser om CMC, Joomla, adwords, tags, SEO osv, osv....jeg aner ikke en **** om dette så jeg håber på at du kan hjælpe mig med lidt rådgivning om hvad som er viktigt at ha i tanke når man beslutter hvem som skal lave siden og i/med hvad den laves med tanke på programering og lignende.

// Tompa

Fra Kbh S
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:06

Umiddelbart så skal du have fat i en dygtig designer som kan designe dit site, flot og brugervenligt, overskueligt, samt tiltænker de funktioner ind du ønsker i designet - Dernæst kommer der hvilket system der skal bruges til dit site - Umiddelbart lyder det som om at de funktioner du efterspørge, de kan lave i de fleste CMS systemer uden de store problemer - Om du vil gå efter et OpenSource System som Joomla, Umbraco, Wordpress eller om du vil købe et godt og fleksibelt CMS med support på  osv, såsom Dynamicweb eller Synkron VIA eller noget helt tredje, skal så være op til dig - Dog mener jeg med de funktioner du efterspørger kan laves i de fleste CMS'er hvis bare udvikleren der er dygtig nok :)

Mvh Nicky Christensen
http://www.i-creative.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:32

Det oplagte ville være at du tænker over funktionerne som hjemmesiden skal have, men dem skriver du jo også lidt om.

Mange CMS løsninger kan det du efterspørger, eller også kan det laves. personligt mener jeg ikke at du er godt tjent med en open source løsning, da de fleste er svære at bruge, og samtidig ikke kan leve op til den kvalitet og brugervenlighed som jeg selv efterspørger i et system.

Ud over det tjek udviklerens hjemmeside igennem for fejl i koden, det er den bedste start du kan få, har udviklerens hjemmeside fejl, kan du være sikker på at din hjemmeside også vil have fejl. fejl kan tjekkes på: http://validator.w3.org/ 
det eneste du skal gøre er at kopiere hjemmesidens adresse ind i feltet og trykke på check, bliver den rød er der fejl bliver den grøn er der ikke fejl.
ud over det skal du kigge på om hjemmesiden er programmeret i XHTML

DEr er mange ting du kan kigge på når du skal kigge efter en CMS udvikler

MVH Kim 

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:13

Jeg kan godt lave en flot og professionel hjemmeside til jer der opfylder alle dine krav. Jeg benytter et dansksproget og meget brugervenligt CMS system.

Se mere på www.cmsolution.dk

Dine ønsker til siden kræver at jeg laver et skræddersyet tilbud. Du er velkommen til at tage kontakt til mig hvis vi skal kigge på det (salg@cmsolution.dk)

Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:04

Hej igen

Jeg kan se, at du lige har mailet mig. Men din retur-email virker ikke.

Skriv lige til mig igen på salg@cmsolution.dk

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 05:06

Hej Tompa,

Der er en del opensource systemer der kan opfylde dine krav, Herunder Joomla, Drupal og Typo3 osv. Herudover findes der også en del danske firmaer der har udviklet deres egne CMS løsninger og de er også en god mulighed. Alle systemer har deres styrke og svagheder, men med de funktioner du nævner, skulle der ikke være nogen problemer med at vælge en opensource løsning. De tre systemer som jeg nævnte ovenfor er nem at finde programmører til. Vil dog gerne sige, at typo3 som er et kanon system ville jeg kun vælge hvis det er en mellemstor virksomhed det drejer sig om, da denne tager meget tid at sætte sig ind i for brugeren af systemet.

Med venlig hilsen

Lars

Fra Århus
Tilmeldt 4. Nov 09
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 09:21

Hej,

Mange tak for jerse input. Jeg må dessværre indrømme att jeg ikke aner hvad CMS, open source og lignende betyder. Men umiddelbart virker det til at begge løsninger kunde være lige så gode til vores behov. Skrev ikke noget i det oprindelige indlæg, men jeg skal gerne have mulighed at selv lave opdatering i tekster og lignende når siten er opp at køre.

Skal man helt enkelt spørge webdesigneren hvilket system de kører i eller kan alla de gode designers lave i alle system og så valger de den løsning de synes passer bedst. Jeg har bland andet høret om en firmae der siger at " vi kører i vores eget super nemme CMC"

Den site validator KTJ-Media linker til, hvor meget skal man lægge i de fejl den viser? Jag har testet en HEL række sites og i princippet alle melfer fejl. Amino feks melder 78 stk hvis jeg ikke mindes fejl og mange andre "professionelle sider" som i mine øjne virker fint melder helt vild mange fejl.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 09:37

Validering af websites er sekundært og ikke noget du skal spilde tid på at gå efter i detaljer.

Det handler primært om at de besøgende kan se og bruge siden som de skal og da de fleste bruger internet explorer som browser er der en række snydemetoder og små fifs og tricks man må bruge som alle bryger med standarderne og derfor vil der ikke blive valideret korrekt.

Derudover så vil de fleste websites have nogle brugere på som ikke altid følger reglerne for standarderne og så vælter "fejlene" hurtigt ind.

Så tag du bare valideringen med et gran salt - det har ingen betydning.

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 09:39

Hej Tompa

Den validator som du er blevet henvist til, HAR da en betydning i mange sammenhænge.

Men den kan altså ikke bruges som en endelig dommer over et website eller et webbureau.

For at du rent faktisk kan bruge den validator til noget seriøst, så skal du vide, hvad det er du kigger på. Altså hvad det er for nogle fejl, du ser. For der kan godt være én lille bitte fejl i koden, som overhovedet ingen hverken praktisk eller SEO-mæssigt betydning har, og som optræder 48 gange på en side, fordi man måske linker til et eksternt site.

For webudviklere er validatoren et rigtigt godt (og nødvendigt) værktøj, og det er også et godt værktøj for kunden, som kan stille sin webudvikler kritiske spørgsmål ud fra dets resultater.

Men lad være med bare at tage resultaterne fra den som et endeligt vidnesbyrd over webbureauets kompetencer. Man kan skam også lave helt forfærdelige hjemmesider, men som ikke indeholder fejl i forhold til w3c (som er dem, der laver denne validator og står bag html-standarden).

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)