Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlansk webhost til dansk netbutik=?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frederik - DirectHost:

Jeg vil personligt godt udrydde "myten" om at det påvirker SEO-resultaterne at siden ligger på en udenlands server, eftersom AionDanmark ligger nummer 2 ved en søgning på Aion på google.dk og generelt ranker rigtig godt på danske søgeord, på trods af at siden ligger på en tysk server.

Så vil jeg godt udrydde myten om, at biluheld kan være livsfarlige, for jeg har været passager i et biluheld og overlevet.

Nej, det er observationen fra flere troværdige SEO'er, at serverplaceringen er en parameter - og det har Google også selv bekræftet. Det er så ikke den mest væsentlige faktor i SEO-arbejdet, men en af de mange faktorer er det altså.

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 14:28

Frank Hellerup Madsen:

Frederik - DirectHost:

Jeg vil personligt godt udrydde "myten" om at det påvirker SEO-resultaterne at siden ligger på en udenlands server, eftersom AionDanmark ligger nummer 2 ved en søgning på Aion på google.dk og generelt ranker rigtig godt på danske søgeord, på trods af at siden ligger på en tysk server.

Så vil jeg godt udrydde myten om, at biluheld kan være livsfarlige, for jeg har været passager i et biluheld og overlevet.

Nej, det er observationen fra flere troværdige SEO'er, at serverplaceringen er en parameter - og det har Google også selv bekræftet. Det er så ikke den mest væsentlige faktor i SEO-arbejdet, men en af de mange faktorer er det altså.

True - og jeg var måske lidt hurtig med at få udryddet den helt, for vidste egentlig godt at google selv har bekræftet det.

Dog har jeg bevist at den ikke betyder så satans meget, eftersom der ikke er foretaget ret meget SEO arbejde på siden, fx er den ikke tilmeldt nogle linkkataloger el. lign.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 14:33

Frederik - DirectHost:

True - og jeg var måske lidt hurtig med at få udryddet den helt, for vidste egentlig godt at google selv har bekræftet det.

Dog har jeg bevist at den ikke betyder så satans meget, eftersom der ikke er foretaget ret meget SEO arbejde på siden, fx er den ikke tilmeldt nogle linkkataloger el. lign.

Se, det kan vi godt blive helt enige om. Det er ikke en essentiel parameter - og for de fleste er det nok kun noget, der bliver relevant, hvis de har presset citronen på de væsentlige områder og befinder sig i et meget konkurrencepræget marked.

(og så beviser du nok også, at der ikke er meget konkurrence på "Aion", når du kan ligge så højt uden arbejde)

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 14:43

Jeg har aldrig helt forstået den diskussion omkring geografisk placering af webshop.

Ok. det har betydning om dit site ligger på en national eller international IP. Rent SEO mæssigt for din ranking som dansk site.

Men hvis dit danske setup performer dårligt. fordi løsningerne er tilsvarende dyre. Så, som en del andre diskussioner incl Google, vil det også komme til at påvirke dit site.

OK. Jeg er røget op på seo med baggrund i det rigtige ip. Får besøg. 

Men de konvertere ikke pga dårlige performance på min shop. Så vælger kunderne et andet site.

Hvad er der så vundet...?!?

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:49

Singularity:

OK. Jeg er røget op på seo med baggrund i det rigtige ip. Får besøg. 

Men de konvertere ikke pga dårlige performance på min shop. Så vælger kunderne et andet site.

Så skift host. Der er jo mange andre at vælge imellem

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 15:14

Singularity:

Ok. det har betydning om dit site ligger på en national eller international IP. Rent SEO mæssigt for din ranking som dansk site.

Men hvis dit danske setup performer dårligt. fordi løsningerne er tilsvarende dyre. Så, som en del andre diskussioner incl Google, vil det også komme til at påvirke dit site.

Hej Nils,

Man er altid nødt til at tage den slags analyser på en "alt-andet-lige" basis. Og der har geografien en betydning.

Hvis din erfaring så siger, at hosting af sammenlignelig kvalitet er dyrere i DK end i udlandet, ja så må man foretage en afvejning af fordele og ulemper.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:00
Hvad angår den fysiske afstand mellem serveren og de besøgende så er det helt sikkert ikke noget Google går op i, ikke at jeg er SEO ekspert men det ville i mange tilfælde ikke være muligt at måle med sikkerhed og ville vel ikke bringe alverdens værdi til slutbrugeren anyway.

Omvendt hvad angår det evigt tilbagevendende argument omkring hvor serverens IP adresse er registreret, så er der til dels hold i den - men der er også (desværre for os danske udbydere :)) metoder at omgå den problematik på. Via geotargeting i Google Webmaster Tools kan man indikere overfor Google hvor målgruppen for ens side er placeret, i stedet for at Google selv vurderer dette ud fra serverens IP adresse og domæneendelsen. Hvordan Bing og andre forholder sig til samme problematik ved jeg dog ikke, så der kan fortsat være fordele ved en dansk IP her.

Geotargeting kan i øvrigt også anvendes på subdomæne- eller undermappeniveau hvilket kan være ret genialt hvis man har flere geografiske målgrupper på samme site. Der kan ses mere om det i en video fra Google her.

Ud over SEO forholdene er der naturligvis overvejelser som svartid, juridiske forhold i det land du vælger at blive hosted i, hvilken tid på døgnet de foretager planlagt vedligeholdelsesarbejde i hvis de f.eks. har nat når vi har dag samt en masse andre småting som folk ofte glemmer.
Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 16:07

Niels:
Så skift host. Der er jo mange andre at vælge imellem

Yes - Skifter da bare til mig selv... Big Smile

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)