Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gælder på et gavekort?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Min kone og jeg holdt kobberbryllup her i weekenden og fik blandt meget andet et gavekort til Imerco. Giverne af gavekortet havde betalt 300 kr. for det, som også var det beløb der stod som tal i feltet nederst på siden, mens der var skrevet 600 kr. med bogstaver øverst på gavekortet.

Hvilken en af dem er gældende og hvordan står jeg i den forbindelse?

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er 300 kr. værd, da der er betalt 300 kr. for det. Havde du været uvidende om dette, var det en anden sag, men hvis du går ned og kræver 600 kr., franarrer du jo helt bevidst udstederen 300 kr.
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Det vil jeg også mere... i dansk ret skelnes der oftest mellem god tro og ond tro. Når du er bekendt med der rette beløb så vil du være i ond tro.
Hvordan ville du selv reagere, hvis du havde lavet en lille fejl over for en af dine kunder, f.eks skrevet et nul for lidt i et tilbud så det nu tydeligt var flere tusinde kr ude af kurs?

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu skulle det jo ikke lyde som om jeg ville tage røven på vores lokale Imerco-forretning, da det mere var ment som et retorisk spørgsmål.

Vi bor i en lille by hvor alle kender alle og hvor jeg blandt andet også er afhængig af min goodwill hos byens forretningsdrivende, så de ekstra 300 kr. jeg ville kunne "tjene" på det, ville hurtigt blive sat til på et skadet omdømme.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Langeskov
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 09-10-2006 08:38:22 Forfatter:Kurt Moskjær Andersen
Min kone og jeg holdt kobberbryllup her i weekenden og fik blandt meget andet et gavekort til Imerco. Giverne af gavekortet havde betalt 300 kr. for det, som også var det beløb der stod som tal i feltet nederst på siden, mens der var skrevet 600 kr. med bogstaver øverst på gavekortet.

Hvilken en af dem er gældende og hvordan står jeg i den forbindelse?


 

 

Rent juridisk vil jeg tror at der er at sammenligne med en check.

 

Her er det altid det skrevne beløb der vægtes højst i tilfælde af tvister herom.

 

God tro/ond tro er en anden side af samme sag....

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)