Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting Oppetider fra 99,76% - 99,95% Acceptabelt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle,

Jeg vil meget gerne hvis I kan give lidt sparring på nedenstående.

Jeg har lige kigget vores servers oppetider igennem som er målt gennem www.pingdom.com

Vi har oppetider der primært ligger på 99,94% en enkelt er på 99,76% baseret på de sidste 6 måneder.

Med hosting priser fra 55,- per måned for CMS løsninger og 85,- for eShop løsninger. Er det så ikke acceptabelt?

Hvad mener I andre?

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:21

Thomas Cuno:
Med hosting priser fra 55,- per måned for CMS løsninger og 85,- for eShop løsninger. Er det så ikke acceptabelt?

hmm det kommer an på hvad man får ?

/allan

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 09:25

Hej Allan,

Nu var det primært i forhold til oppetider ikke priserne i forhold til plads og trafik.:)

Men vi tilbyder op til 1GB HD plads og 2 GB trafik per måned. Det er mest til kunder vi i forvejen laver eShop og CMS for, vi har dog enkelte resellers, men det er ikke det marked vi har opsøgt.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:31

Jeg syntes det lyder ganske fornuftigt :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:49

Thomas Cuno:

Vi har oppetider der primært ligger på 99,94% en enkelt er på 99,76% baseret på de sidste 6 måneder.

Hej Thomas

Et hurtigt indspark fra en kollega i branchen.

Hvis du ikke har lovet dine kunder en eller anden garanteret oppetid i en SLA (ServiceLevel Agreement) virker det som nogle ganske fornuftige tal.

Især da jeg formoder at pingdom ikke tager højde for netværksproblemer udenfor dit netværk eller for planlagt nedetid i forbindelse med service (genstart af server ved opdatering osv)

Vores "standard SLA" er 99,9% hos Acenet, men naturligvis med mulighed for højere SLA, alle med udbetaling af bod ved manglende overholdelse fra vores side af, men det er så også nogle løsninger der nemt er 100x dyrere end dine cms og shopløsninger, så i det perspektiv synes du gør et rigtig fint stykke arbejde for dine kunder.

Det vigtigste rent driftsmæssigt er efter min opfattelse at der tages action på eventuelle problemer øjeblikkeligt og at kunderne ved at der arbejdes på sagen.  Der følges naturligvis op med en redegørelse efterfølgende der viser hvad der er opstået af fejl, hvordan det er udbedret og hvad der er gjort for at undgå at det sker igen i en anden gang.

Ligeledes er det også et hit at informere om planlagt service på forhånd så kunderne ved at de kan risikere en lille afbrydelse en sen nattetime fordi noget skal opdateres, men sådanne ting forventer jeg nu et eller andet sted er ved at være standard i branchen.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)