Jeg sad lige og læste en blog med pudsige indfald, og fik selv ét.
Vi giver sikkert mange af os julegaver til vore kunder i julen. Formålet er at styrke sin relation, i forbindelse med gavernes højtid.
Men hvad hvis man ventede til om foråret med at give gaven - uden anden begrundelse end at samarbejdet og personen fortjente det? Så ville gaven få langt større opmærksomhed end som julegave blandt mange. |
For mig svarer det til ikke at få min fødseldagsgave på min fødselsdag?!?! ØH tak... Men husk det lige til en anden gang at det er d. 7 august!
For at styrke relationerne mellem dig og dine kunder ville jeg hellere forslå dig at du kombinere 2 gaver... Forstået på den måde at du foreksempel giver et stk. træningstøj til jul, en hilsen til kunden og familen og takker for godt samarbejde i år, og hertil tilskriver at der til januar , vil løbe et lille arrangement af stablen hvor du selvfølig ønsker at starte 2010 op med at invitere kunden med samt dine andre kunder. På den måde kombinere du det... Dette er blot et eksempel... Men komplementerbare gaver er altid en succes, især når man løbende giver lidt mindre, frem for noget stort...