Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken slags hjemmeside navn giver mest effekt?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg er ved at oprette en hjemmeside som primært handler om rejser. Tænk på Star Tours eller Spies.

Mit eneste problem er hvad navnet skal være - hvad giver den bedste effekt?
Her tænker jeg på placering på google og generelt mund til mund effekt.

Tag fx navnet Momondo - det betyder ingenting, men klinger godt og intet andet minder om det. Ligesom google.

Tag fx navnet Dreamtravel - det beskriver noget om at drømme og rejse hvilket oplagt er navnet til en rejsehjemmeside.

Hvad synes I?

Skal jeg have et navn uden betydning, men som kliger godt eller et navn med en betydning.

Mange tak.

LordSasa.

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 17:12

Hejsa

Hvis navnet er dit eneste problem, så må du være en lykkelig mand.

Men du skal overveje at lade ord som der er rigtig meget søgning efter indgå i dit navn/URL. Det kunne fx være billige-rejser, afbuds-rejser, rejs-billigt.. find frem til de ord der er størst søning på indenfor dit område og så sæt dem sammen, og håb på at domænet er ledigt. Det er bedst at have bindestreg mellem to ord i din URL.

Se googles keyword tool, hvor du kan se trafikken på forskellige ord.

https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 17:17

Tak for dit svar.

Men hvis man vælger et navn som Travel, vil den så ikke have svært ved at have en top placering da så mange andre hjemmesider og ting har det samme?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 17:24

Hvis du vælger et ord som momondo, skal du regne med at det koster kassen at få det udbredt "brandet".

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 17:26

cpufan:

Hvis du vælger et ord som momondo, skal du regne med at det koster kassen at få det udbredt "brandet".

Vil det sige at der er størst fordel i at lave et navn, som faktisk har noget at gøre med emnet?

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:35

Hej

Jeg vil gå efter et klassisk tidsløst navn, som ikke er præget af modetendenser, med mindre firmaet kun skal holde i en kortere periode. Du får ikke specilet meget SEO fordel af at kalde dig noget med " Billig. rejser " osv . For det første betyder det ikke specielt meget i det samlede regnskab SEO mæssigt, for det andet skal du alligevel lave så meget branding , linkbuilding osv at , det stort set er ligegyldigt med en branchebeskrivelse i webnavnet.Dine søgeord kan du tilføre på undersiderne.

For det tredie skal navnet også brandes offline, og holder det så at hedde noget, du har kaldt dit firma, for at få en mikroskopisk SEO fordel på ?

Ja det er på måde at kalde sig underlige navne : Twitter, Google osv osv. Men hvornår stopper den mode,og folk synes det er so last year ?

Men igen det handler om dine målsætninger . Vil du bare gerne have en lille side med affiliatelinks, så kan du vel godt hedde noget med " billig- rejse"- Men hvis du have et rigtigt rejsebureau, så vælg noget der rammer folk som mennesker, og ikkke noget der rammer en søgemaskine, og giver dig en SEO fordel, som ikke betyder det store alligevel. Når ranking regnskabet skal gøres op

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:44

.. og ja hvis man tror det koster flere arbejdstimer og kroner at få brandet Momondo frem for Billige Rejser, så ved jeg ikke lige hvor den tro kommer fra ?

Skal man bare kalde sig billige rejser, og så læne sig tilbage og vente på checken ? Jeg forstår det ikke ? Ulempen ved at kalde sig billige rejser er at folk ser dig.. som ja billig og af dårlig kvalitet. Og DET kan koste mange penge at få rettet op på det image.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 17:53

Hej Jimi.

Tak for dit svar.

Tror du virkelig at det vil gå af mode at kalde hjemmesider for navne uden betydning? (google osv)
Hvordan kan man ramme folk som mennesker, når hjemmesidens funktion vil være at formidle og ikke sælge?
Jeg har et par navne. Det ene er med betydning og det andet klinger godt - jeg føler mig splittet!

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:00

Hej Sasa

Nej det går ikke på mode at kalde sig navne uden betydning. Men de der "fantasy" navne som der er så mange af for tiden, det tvivler jeg på bliver en permanent bølge. Men man ved jo aldrig. Bare tænk på dine kunder, hvad kunne de godt tænke sig at rejse med ?

Jeg tror at markedet vil vende sig mere mod gode gamle danske navne snart. Ikke mindst pga finanskrisen osv. Så vil folk mere have noget lokalt og hjertevarmt end noget stort og flashy. Dit firma kan sagtens være stort og flashy, men det du sælger dig på er nærhed, omsorg og gode oplevelser.

Hvis jeg skulle have noget med rejsebranchen at gøre lige nu, ville jeg også satse på enten småferier i DK eller på rejser rundt omkring i nærheden af DK.

Den tid hvor studerende kunne tage på jordomrejser og køre Audi a4 for deres friværdi er slut

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 19:11

Hej Jimi.

Hjemmesidens funktion er at vi formidler. Vi skræddersyer forbrugerens drømmedestination efter forbrugerens egne valg og så fortæller vi blot alt om destinationen og hvem der kan få dem derhen. Det er gratis for alle.

Hjemmesiden kan fungere for hele verden, men i første omgang på dansk da alt teksten nu er det.

Jeg leger lidt med nogle ord som: Latamba, allesrejser, oya osv.
Men har brug for hjælp til at beslutte hvad det endelige valg skal være, da jeg ser fordele og ulemper ved begge.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)