Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsnappet af spamfilter hos Hotmail

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop fået fortalt at vores nyhedsmail bliver taget i spamfilteret hos Hotmail. Det er super uheldigt, da alle vores nyhedsmails modtagere, aktivt har været inde på sitet og tilmelde sig vores nyhedsbrev. Men hvad kan man gøre nu?

Hvordan bliver man fjernet fra spamlisten??

På forhånd tak!

Konrad

modetøj fra flere hundrede tøjbutikker online!

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 10:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der kan være rigtig mange årsager til, at I ender i spamfilteret hos Hotmail. En af de primære er manglende SPF-opsætning. Benytter I ikke en udbyder til udsendelse af nyhedsbreve, skal I selv sætte det op - der er sikkert en tekniker hos jer, der kan hjælpe med det.

Generelt skal der ikke meget til at være gode venner med Hotmail - jeg kan anbefale jer at kigge nærmere på deres to værktøjer, SNDS og JMRP.

SNDS er et værktøj, der fortæller dig hvor godt du leverer til Hotmail. Det kan desuden give dig et hint til hvor problemerne opstår - spamtraps, for mange klager o.l.
JMRP er et værktøj, der fortæller dig når en modtager trykker på "Junk"-knappen i Hotmail. Du kan dermed få en e-mail når det sker, og automatisk framelde modtageren.

Du bør først og fremmest kigge på SPF-opsætningen - den er enormt vigtig, ikke kun hos Hotmail. Dernæst bør du kigge på SNDS, som kan hjælpe dig til at afsløre andre problemer. Slutteligt bør du kigge på JMRP.

Du kan også prøve at kontakte Hotmail og fortælle om problemet via denne formular - de er normalt rigtig venlige til at hjælpe. Du kan selvfølgelig også kontakte min sælger på 7070 1337, så kan vi give jer et godt tilbud på udsendelse af jeres nyhedsbrev via vores service, så I slet ikke skal tænke på SPF, SNDS, JMRP osv. :)

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 10:50

Som David skriver kan der være rigtig mange årsager til det. Andre årsager kan være, at der ganske enkelt bare er mange Hotmail-brugere, som har trykket på Junk-knappen, og at jeres nyhedsbrev derefter bliver markeret som junk hos andre Hotmail-brugere også.

Det kan også være, at jeres hosting-udbyder, som udsender nyhedsbrevet for jer, er blevet listet i en spamdatabase, som Hotmail bl.a. bruger til at checke afsenderen af mailen. Det kan i checke hos dnstuff.com

Davids forslag om at skrive til Hotmail, samt prøve JMRP, kan jeg kun tilslutte mig.

Prøv at læse denne artikel om hvad du kan bruge JMRP til: http://www.spamanalyse.com/newsletter-articles/junk-MSN-Hotmail.html

Fra Odense
Tilmeldt 3. Sep 09
Skrevet kl. 10:51

Hej David,

Tak for en rigtig god vejledning, nu ved jeg hvad jeg kan gå i krig med, eller bede vores nyhedsmail firma til at gå i krig med :)

Vi bruger pt. Mailpeople til udsendelse af nyhedsbreve, men I er hermed noteret på listen.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 11:23

Hej Konra

Hos Hotmail er der også noget der kaldes Smart Network Data Services, som giver din udbyder (eller dig selv hvis du har en egen server) til at se hvad der nøjagtigt sker med dine mails og hvor mange procent der bliver tagged som spam hos hotmail brugerne.

https://postmaster.live.com her står en hel masse om det.

Vi har hentet disse data for nogle af vores kunder og de giver en god vejledning til hvor man skal starte med at søge efter problemet.

RETTELSE: Sorry david har simpelthen scollet forbi dit kanon svar :) Scrollmuse sutter hvis man ikke kan håndtere dem ;)

Mvh

Markus 

Fra Odense
Tilmeldt 3. Sep 09
Skrevet kl. 15:01

tak for input allesammen, jeg har rigeligt at gå i krig med!

Fantastisk med så hurtig tilbagemelding!

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 15:52

Konrad A. Kierklo:

Tak for en rigtig god vejledning, nu ved jeg hvad jeg kan gå i krig med, eller bede vores nyhedsmail firma til at gå i krig med :)

God fornøjelse - hvis I har en decideret udbyder af software, lyder det dog mærkeligt om alle jeres e-mails ender i spamfolderen. Har du bekræftet, at det ikke kun er dig, der har oplevet det?

Nå, men som sagt, god fornøjelse. :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)