Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

patent på cykelsalg???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer aminoer jeg er i gang med et projekt, hvor jeg vil sælge sandwich i kbh centrum fra  special designede cykler.. Kan man få patent på den ide??? Feks kan jeg gøre sådan at det kun må være mig som køre inde i byen??

Tak på forhånd...

Fra København
Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 01:03

Nej.

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 01:09

he he ok

Fra København
Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 01:12

det var lige optimistisk nok... men jeg har set en fyr køre rundt på cykel og sælge majskolber...

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 11:08

Nej, et cykelsalg vil af de fleste patentmyndigheder blive opfattet som en forretningsmetode, som er undtaget for patentering de fleste steder i verden, herunder Danmark og Europa.

Hvis du vil beskytte din ide skulle du fokuser på hvordan du f.eks. rent teknisk låser, parkerer eller på anden vis  - nyskabende - gør noget teknisk på dine cykler.

Du er velkommen til at kontakte mig på info@ludvigsenpatent.dk eller se os på  www.ludvigsenpatent.dk

Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:17

mogens.ludvigsen@mail.tele.dk:

Hvis du vil beskytte din ide skulle du fokuser på hvordan du f.eks. rent teknisk låser, parkerer eller på anden vis  - nyskabende - gør noget teknisk på dine cykler.

Tja, jeg synes jo at designbeskyttelse var en oplagt mulighed, her.

Hvis man beskytter udseendet af køretøjet, så får man en vis - hvor meget er ret usikkert - beskyttelse mod variationer over samme tema.

Koblet sammen med en varemærkebeskyttelse, så ville det vel begynde at kunne ligne en forretningsmetodebeskyttelse.

Endeligt vil også markedsføringsloven kunne komme i spil ved en urimelig eftergøring af en sådan forretningsmodel.

Held og lykke med projektet.

Det ovenstående er et debatindlæg og hverken kan eller skal opfattes som et forsøg på rådgivning. Mvh Henrik Heile Christensen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)