Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsmail med forhindringer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Kender I det og hvad gør I ved det ?

Når jeg sender nyhedsmails ud til folk (som selv har tilmeldt sig), så får jeg nogle mails retur om at den eller den har opsat et spamfilter eller lign. så de modtager ikke min nyhedsmail. (der kan f.eks. stå noget i retning af: Denne adresse xxx@xx.dk tillader ikke mails fra "min adresse"). Et eller andet sted, er det jo lidt træls, for jeg giver gratis fragt til alle, som er tilmeldt mit nyhedsbrev.. Og de vil jo så gerne have den gratis fragt, men ikke nyhedsmails fra mig... ØV.. Man kan jo så sige, at så går de bare glip af de gode tilbud, og sådan vælger jeg da også at se på det.. Men det kunne da være lidt sjovt at høre fra jer andre om I oplever det samme ? og hvad I evt. gør ved det ?

Og ja, jeg kunne da bare give gratis fragt til alle og ikke lægge så meget vægt på mit nyhedsbrev, men det er nu min måde, at fastholde kunder på..

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 72
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 09:15
Kære Majbrit.

Du har ret. Noget for noget. I princippet er det jo ligemeget hvad vi handler med. Vi handler med printertilbehør og har fragt u/b. Vi har heller ingen gebyrer og det er kunderne ret tilfredse med her i Vestdanmark. Vore varer er imidlertid lige så flygtige som dine. Verden er ikke stabil mere. Focus flytter sig.

Jeg har lige nogle filosofiske betragtninger: Informationsmængden er enorm. Hvor startede det? For ca 3000 år siden skrev Kong Salomon i Prædikerens Bog 12:12  .."Min søn, va´r dig! Der er ingen ende på, som der skrives bøger, og megen gransken trætter legemet." (Det var håndskrevne bøger). For 100 år siden kunne der trykkes mere avis end læseren kunne kapere. Nu kan der brændes flere bits end der er hjerner til at opfatte. Kan du se hvad jeg mener?

Når man gik i biografen i 50´erne skulle man plages med 10-15 reklamelysbilleder om lamper, dæk og andet kedeligt gods fra de lokale handlende. Det eneste sjove (synes jeg) var de 3 signaltrompeter der gjaldede og den sidste startede HVER gang med at trutte før mundstykket var sat til læberne. Det var en god reklame. Det er det der går galt man husker bedst.

Jeg bruger ikke selv nyhedsbreve på anden måde end kundebesøg med et stykke papir på emner jeg tror må have interesse. Nyhedsbreve i min mailboks briver arkiveret eller fjernet - for der er ikke tid til at læse andet end det man selv tror på - og det bruget man meget tid på et opsøge. Spørg lige dine kunder om de er tilfredse med det materiale du fremsender eller om de vil have noget andet. Et pænt formuleret mundtligt spørgsmål bliver altid besvaret så du kan regne med det. Det er ikke holdbart i længden at bruge tid på reklame der ikke virker.

Den personlige kontakt og ægte interesse tiltaler langt flere og du har føling med dit marked.

Håber du kan bruge noget af det og du er også velkommen til at ringe.

Venligst, Bent Sørensen, A&B www.a-b.dk

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 23:19
Hej Bent

Jeg lod lige tråden stå lidt, for det kunne jo være at der var andre, som ville bidrage med deres erfaringer :) Jeg har læst dit indlæg med stor interesse og du har jo så evigt ret  Vi bliver jo dagligt bombarderet med nyhedsmails og deslige, så der er nok at sortere i....

Jeg vælger da også at se stort på det indtil videre...

Løsningen kunne jo blot være at jeg valgte at lave fri fragt uanset hvad, men jeg kan jo se at der er en sammenhæng mellem køb og udsendelse af nyhedsbreve... Det er ofte dem, som fanger kunden og så køber de... Så jeg vil gerne fortsætte med dette...

Jeg prøver at lave nogle anerledes nyhedsbreve med indhold og flere har faktisk meldt tilbage at de syntes at det er dejligt med noget andet end bare tilbud, tilbud tilbud.. Selvom det er der jo også.. Man skal jo lokke kunden indenfor

Men tak for dit indlæg. Jeg har læst mange af dine øvrige indlæg og ofte med et smil på læben.. Dejligt med en "erfaren rotte" (ment på den allerbedste jyske måde )

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 23:58
Løsningen er ikke at opgive at sende nyhedsbreve. Eftersom folk selv har tilmeldt sig, er det fordi de er interesserede i det du har at byde på i et eller andet omfang.

Mails bouncer af flere årsager end spamfiltre, f.eks. hvis brugerens mailkonto er overfyldt eller ikke findes mere, mange folk skifter hyppigt deres mailadresse.

Et tip kunne være at formulere en velkomstmail til nye brugere, som helst sendes til dem som autosvar med det samme, når de tilmelder sig. Lad hovedhistorien i denne velkomstmail være, at de skal "whiteliste" din mail for at være sikker på at modtage de spændende nyheder fra dig fremover. Lav links til hvordan dette gøres i de mest populære mailprogrammer f.eks. Outlook og Outlook Express. Forklar eventuelt hvordan brugeren let kan framelde sig igen til enhver tid.

At nogle brugere taber interessen og f.eks. smider din mail i spamfiltret i stedet for at framelde sig kan du ikke undgå, du kan kun minimere det ved at gøre det så let som muligt at framelde sig. Nyhedsbreve pr. mail er et nemt og billigt markedsføringsmedie, men fordi det er så nemt at tilmelde sig, får du også mange som kun er delvist interesserede. Nye brugere er ofte dem som det er nemmest at få til at nærlæse mailen, så fokuser på at skaffe nye hele tiden - dem som virkelig er topmotiverede skal nok blive hængende.

Det kan i hvert fald ikke nytte noget at beklage sig over, at folk bliver bombarderede med markedsføringsmateriale alle steder fra, det er bare en realitet eller forhindring som skal overvindes. Jeg har boet i Sydamerika i en periode for nogle år siden, og der var den største forhindring for at lave en forretning, at hovedparten af forbrugerne ingen penge havde. Det problem har du ikke i Danmark. Hvis folk i et land med mange penge ikke blev bombarderede med markedsføring ville det jo være dejligt at drive forretning, men så let er det heller ikke.

Fokuser dit indhold og henvend dig til din ideelle kunde. Det er måske kun 5% af de tilmeldte, som falder indenfor denne kategori, men det er dem som ender med at finde Dankortet frem og købe noget. Og husk at  forkæle dem efterfølgende :-)

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 00:17
Hej mcdarwin

Tak for dit svar.. Og nej , -jeg har bestemt ikke tænkt mig at stoppe med nyhedsbreve, for man har selv tilmeldt sig og det er let at afmelde sig igen, hvis man ikke ønsker dem..  Så jeg bliver ved

Du har nok ret i at et velkomstbrev måske ville virke godt (på mange måder), så det kunne godt tænkes at jeg ville "brygge" lidt på den (istedet for bare de traditionelle 3 linier).. Så tak for det...

Det med at vi bliver bombarderet med markedsføringsmateriale beklager jeg mig sådan set heller ikke over, men omvendt så mener jeg også at der skal være en balance mellem antal og indhold. Jeg kender et eksempel på en netbutik, som gik rigtigt godt, men i takt med at der kom flere og flere af samme type butik, satte de raten af nyhedsbreve op og det havde præcis den modsatte effekt... Folk afmeldte sig i stort antal, for det gad man alligevel ikke.. Så man skal bestemt tænke sig om i forbindelse med nyhedsmails.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)