Hej Alle... Jeg er uddannet massage konsulent (Massør) og har en idé som jeg er ved at planlægge at føre ud i livet – en idé som jeg tror danske virksomheder er klar til. Jeg vil gerne starte en massør-virksomhed som tilbyder massage og afspænding til virksomheder. Ved godt det ikke er banebrydende eller helt nyt, men jeg ved også at der er et stort marked for denne type virksomhed. I princippet er min plan at tage ud til virksomheder og afhjælpe og/eller forebygge kropssmerter, stress eller irritationer mv. Jeg har sat mig grundigt ind i den store gruppe af forskere som i USA har analyseret i effekten af massage på jobbet og ved - også fra egen erfaring at massage eller afspænding virker. Mange mennesker sidder jo meget ned og arbejder ved computere i dag, og på baggrund af den forskning der ligger, giver massage på jobbet flere gavnlige aspekter. Et er selvfølgelig at det afhjælper eller forebygger negative kropstilstande hos medarbejderne. Som smerter, hovedpine, spændinger, stress mv. Men et andet aspekt – mener jeg – er også at mange virksomheder har vanskeligt ved at tilføre kompetent nok arbejdskraft. Bla. pga. konkurrence.Og her er det min opfattelse at virksomhedsmassage kunne være et element i lønpakken, som kunne give et par % ekstra, i at udskille sig fra konkurrenterne. Og så viser forskningsresultaterne med alt tydelighed at 30 min. Massage hver 14. dag, både giver bedre fysik, nedsætter sygefraværet, reducere stress øger koncentration, præcision og fokus og meget andet. Konceptet er enkelt.. Hvad synes folket om ideen ? /Martin |
Vil gerne hører Jeres Mening...
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
Ingen tvivl om det er noget der er på vej frem. Jeg har også oplevet store produktions virksomheder der har massage ordninger, så der er ikke kun ved stille siddende computer arbejde disse tilbydes. Jeg ved ikke hvor mange der er på markedet af disse massage folk, men der er ihvertfald en rimelig bred målgruppe at gå efter. Held og lykke med det! /Rasmus |
Jeg er ret sikker på at du kan få en rimelig succes med din ide. du skal måske ansætte eller slå dig sammen med en kollega og få gang i markedet, gør jer hylene travle og kendte... og få jer en god forretning med det. Skab jer et godt brand. |
Supply Chain blæksprutte
Hej Martin |
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)