Vi gør det allerede hos Gadgets.dk og har stor success med det. Foruden de bedste priser fra Post Danmark håndterer vi også lager og pakning for webbutikker fra vores 2000 m2 store lager i København. Er lager også med i dit koncept?
Hvordan vil det fungere rent teknisk med afsender/aftalenummer, forsikring af forsendelser etc.?
Selvom der er tale om en "gruppeaftale", så skal det jo i praksis virke som en individuel aftale.
Har talt med PostDanmark om det i går og de er helt indforstået med aftalen. Det er en lignende metoder der i flere år har været brugt på deres produkt Magasinpost - kaldes en konsolideringsaftale
Det vil fungere på den måde at jeg har hovedaftalen med kundenummer, og modtager fakturaerne fra PD De der er tilknyttet aftalen skal så bruge det fælles kundenummer og et kontraktnummer (som tildeles hver 'medlem' af aftalen) når der laves forsendelser. Hvert medlems kontraktnummer er knyttet til en fysisk adresse via P-nummeret der er tilknyttet dit/jeres cvr-nummer
Når jeg så får fakturaen fra PD er den specificeret og nem at viderefakturere til hvert medlem.
Nærmere info omkring praktiske detaljer følger...
Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk
Hvorfor så alt det hemmelighed kræmmeri ? Lad os endelig høre noget mere om hvad du mener man kan spare ved din løsning (på privat pakker)
Der er ikke noget hemmelighedskræmmeri, og alt kommer frem så snart det er muligt. Som jeg skrev i mit indlæg:
Inden i bombarderer tråden med spørgsmål om hvad priserne er, så vil jeg lige tilføje at jeg er i gang med at sætte konceptet sammen og så snart jeg kan kommer jeg med priserne - de bliver dog på ingen måde højere end den almindelige listepris hos PostDK.
I første omgang skulle jeg have et indtryk af om det vil være spild af tid, eller om der virkelig er interesserede der vil hoppe med på aftalen Det er jo indlysende at prisen vil afhænge af om vi samlet set har 10.000 eller 300.000 forsendelser og derfor skal jeg jo først vide hvor mange der vil være med.
Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk
Jeg sender efterhånden en del "pakker" , så en løsning med at man får en fakturapr. mdr lyder tiltalende, da man ikke skal op med pungen hver gang + bogføre alle de PD billag.
og alt hvad der kan spares i porto er jo tjent.
Jeg ser yderligere en fordel ved denne model. Flere af mine "pakker" sendes idag som maxibrev - da jeg er for nærrig til at sende dem som pakker (Det hænder nemlig tit at PD tager alt det jeg har i fortjeneste på mine salg).
Jeg ville bestemt hellere sende mine vare som en pakke end maxibrev hvis prisen var den samme.
Lyder som en god ide. Jeg er interreseret.
Jeg regner med at der kommer mere information om hvordan man bliver medlem i denne tråd hvis tilslutningen til konceptet er god.?