Hej Aminoer Jeg står og skal til at købe en virksomhed nu her, er der nogen af jer som har et eksempel på en kontrakt eller noget som man laver igennem selve købet ? Bare en slags skabalon, eller hvis jeg må se en som i selv har brugt, hvor i selvfølgelig har fjernet alle tal osv fra kontrakten. Med Venlig Hilsen Den nye på Amino |
Hej !
En kontrakt til køb eller salg af en virksomhed vil være svær at have en standard liggende på,
idet alle køb/salg er forskellige og der utvivlsomt vil være en række konkrete ting at tage hensyn til,
i dit tilfælde, som en anden kontrakt måske ikke indeholder.
Jeg har købt og solgt flere virksomheder - både små og lidt større handler. Hver eneste gang har vi
rådført os med en dygtig advokat - det kan jeg anbefale i alle situationer.
Selv hvis der er tale om en mindre handel, idet advokaten vil have andre øjne på handlen end du
selv, og han vil opdage situationer som du måske ikke selv har taget hensyn til. Selv hvis der er
tale om en mindre handel, kan en fejl komme til at koste dig mange penge.
En kontrakt til køb eller salg af en virksomhed vil være svær at have en standard liggende på,
idet alle køb/salg er forskellige og der utvivlsomt vil være en række konkrete ting at tage hensyn til,
i dit tilfælde, som en anden kontrakt måske ikke indeholder.
Jeg har købt og solgt flere virksomheder - både små og lidt større handler. Hver eneste gang har vi
rådført os med en dygtig advokat - det kan jeg anbefale i alle situationer.
Selv hvis der er tale om en mindre handel, idet advokaten vil have andre øjne på handlen end du
selv, og han vil opdage situationer som du måske ikke selv har taget hensyn til. Selv hvis der er
tale om en mindre handel, kan en fejl komme til at koste dig mange penge.
Held og lykke med købet!