Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 5. Oct 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg står og skal til at købe en virksomhed nu her, er der nogen af jer som har et eksempel på en kontrakt eller noget som man laver igennem selve købet ?

Bare en slags skabalon, eller hvis jeg må se en som i selv har brugt, hvor i selvfølgelig har fjernet alle tal osv fra kontrakten.

Med Venlig Hilsen

Den nye på Amino

Mørch

Fra Valby
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 18:49
Hej !

En kontrakt til køb eller salg af en virksomhed vil være svær at have en standard liggende på,
idet alle køb/salg er forskellige og der utvivlsomt vil være en række konkrete ting at tage hensyn til,
i dit tilfælde, som en anden kontrakt måske ikke indeholder.

Jeg har købt og solgt flere virksomheder - både små og lidt større handler. Hver eneste gang har vi
rådført os med en dygtig advokat - det kan jeg anbefale i alle situationer.
Selv hvis der er tale om en mindre handel, idet advokaten vil have andre øjne på handlen end du
selv, og han vil opdage situationer som du måske ikke selv har taget hensyn til. Selv hvis der er
tale om en mindre handel, kan en fejl komme til at koste dig mange penge.

Held og lykke med købet!

Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:53
Hej,

jeg vil klart anbefale du får en Advokat indover når det gælder køb af en virksomhed.

Som Thomas Medard Frederiksen også nævner er der mange ting at tage hensyn til og en handel er sjældent ens.

Jeg kan anbefale at du f.eks prøver at kontakte Bo Vilsgaard hos Vilsgaard advokaterne.

Du kan se deres kompetence områder her http://vilsgaard.com/page.asp?sideid=7&zcs=2

Firmaets nummer: 70203163

Direkte Til Bo: 70203165

Mobil: 40313165

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:57
Det er altid en god ide at have en rådgiver med. Sælger har helt sikkert sin rådgiver med forhandlingsbordet og denne varetager alene sælgers interesser. Min erfaring er dog at man ofte kan vinde meget i en forhandlingssituation ved som rådgiver at pege nogle ting overfor sælger som også er til dennes fordel. Eks. nogle skattemæssige forhold/muligheder som sælger eller dennes rådgiver ikke har været opmærksom på. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 18:58
Brug en advokat for guds skyld - spar ALDRIG på dine advokat og revisor omk. Vælg de bedste. De er billigst på lang sigt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)