Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brænde til videresalg

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Nordsjælland
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vil lige høre jeres mening om følgende:

Sække med tørt brænde, dem  vi kender fra tankstationer og byggemarkeder, bare med lidt mere brænde i hver sæk og noget bedre kvalitet, bøg og ask, kan erhverves  for ca. 15 kr. pr. sæk. mængde rabat muligt.

Mener I her er et forretningsgrundlag ud fra dette?

God aften til alle

René

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 00:24

Hej René

Jeg er lidt i tvivl, så jeg har lige et par spørgsmål:

1) vil du sælge poser med brænde, til almindelige forbrugere, og konkurrere med fx tankstationer som du selv nævner?
I så fald, så tror jeg ikke på ideen. Jeg tror at de fleste, der køber brænde, de køber paller. Skal du sælge online, så vil de fleste også nok synes at forsendelsen bliver for dyr.
Det er dog selvfølgeligt muligt at sælge poserne engros.

2) Jeg vil foreslå dig at dine sække er samme størrelse som dem der allerede er på markedet. I sær hvis du er billigere. Det gør det nemmere at sammenligne priserne.

3) Er du rigtig billig, så skal du da bare til at sælge brændetårne online. Jeg ved at priserne oftest starter på 1500,- for et tårn. Køb stort ind i fx Estland. Find evt. leverandørerne på alibaba.com. Havde jeg tid så ville det helt sikkert være mit vinterprojekt :)

Hilsen Morten

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 19. Oct 08
Skrevet kl. 15:58

Hej Morten

Min tanke var at der måske var nogen der kunne se idéen i at levere til tankstationer, minimarkeder, byggemarkeder, varehuse mm.

Jeg tror heller ikke på et marked med enkeltsække til private, nej vi må ud i detailhandlen.

I øjeblikket prioterer jeg min tid til andet, men jeg er leveringsdygtig i sække med nævnte brænde, så hvis der var en Amino eller to der havde tid og lyst til at bygge en forretning op, er her muligheden.

Jeg kan godt se hvad du mener med at have samme mængde i hver sæk som forbrugerne kender.

Brændetårne har jeg også adgang til, så hvis der var mere end 24 timer på et døgn, ville jeg gå igang med det online, men man må jo begrænse sig.

René

Fra albertslund
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:11

Hej René

Jeg vil lige sige 15 kr pr sæk er meget billigt må jeg sige især når det er ask eller bøg, nu arbejder jeg tilfældigvis selv i et byggemarked og vi sælger poserne til 29,95 pr stk, men vi kører også mange gange tilbud på dem.. Men det jeg ville frem til var du sagtens kan sælge dem lidt dyrer, og du slår jo jem og fix bauhaus og desværre os silvan (:D) 

med den rigtige markedsføring og en fin hjemmeside, så kan du tjene gode "knaster"  :)

mvh

Grin med på facebook i Grine Grotten Skype-Giggle

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 19. Oct 08
Skrevet kl. 16:29

Hej Nichlas

Ja, 15 kr. er billigt, prisen er engrospris, ikke udsalgspris.

Grunden til mit indlæg er at jeg ikke ved hvad feks. Silvan og andre indkøber brændesækkene for, det er den pris vi kan sammenligne de 15 kr. med.

Måske du har en idé om byggemarkedernes indkøbspris på brænde?

René

Fra albertslund
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:47

ReneKnudskov:

Hej Nichlas

Ja, 15 kr. er billigt, prisen er engrospris, ikke udsalgspris.

Grunden til mit indlæg er at jeg ikke ved hvad feks. Silvan og andre indkøber brændesækkene for, det er den pris vi kan sammenligne de 15 kr. med.

Måske du har en idé om byggemarkedernes indkøbspris på brænde?

René

nåår okay, tænkte bare "hold da k.. en billig pris han kan sælge dem til" :)

Jeg kan desværre ikke udtale mig om indkøbsprisen, men vis du kan holde styk prisen under 30 kr (f.eks 24,95 kr) som en fast lav pris, så er du allerede billigere en de fleste byggemarkeder.

Så skal du næsten os begynde på at sælge det der hedder øko briketter, der er der MANGE kunder at hente, vis du kan hoste op med en god pris. vi sælger rundt regnet 50-80 poser om dagen..

mvh

Grin med på facebook i Grine Grotten Skype-Giggle

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)