Hvis du virkelig kan segmentere brugere og tilbyde en annoncør et godt og passende segment, er det måske muligt, at få 500 / 1000 kroner.
Kender dog flere steder hvor de har lister på op mod 100.000 modtagere uden segmentering hvor prisen ligger på 1000-2000 kroner. Men det er segmentering der er dyrt, men så passer modtagerne jo også bedre ens produkt.
Kan det sammenlignes med en pris på 2500 kr. regnet på denne måde:
Et nyhedsbrev udsendes til 5000 abonnenter 5 gange? (Altså 5000 x 0,10) x 5= 2500 kr.
Eller hvordan?
Kh Trine
Ja. Men er det "blot" en tilbudsklub eller andet uden virkelig at have mega relavans så synes jeg du skulle have dine eget reklame-mails ved siden af. Hvor man i konkurrencer som denne her går ind og "køber" emails for evigt til cirka 2 kr. pr. mail. Og så deles man to.
Hvis det er dine egne kunder du udsender til, så skal du også lige overveje om du har "råd" til at miste nogle af dem, for det er helt sikkert at der kommer afmeldinger til dit nyhedsbrev, hvis der pludselig er reklame i toppen og så fjerner det jo også fokus fra dine egne produkter.
Helt konkret er det mig der står i en situation og er blevet "tilbudt" - har mulighed for - at købe topbanner-reklame. Men jeg tænker det er for dyrt!
Målgruppen skal jo også ramme præcist...
Jeg er på jagt efter hvad et topbanner "normalt" koster, hvis man fx køber en pakke, hvor man bliver vist fx 5-6 gange i et nyhedsbrev. Er der nogle der har erfaringer med dette?
Jeg ved at man kunne få 20 x banner i størrelsen 250x 300 for 20K i nyhedsbrevet erhversbladet og Business.d, det er ikke topbanneret, men lige under den første artikel. De kommer ud til en noget større gruppe.
Så ville nok ikke give mere end 500 - 1000 kroner hvis jeg var dig - Du kan evt. tænke i baner med, at betale en grundpris for banneret også en pris pr. lead/salg de levere til dig.