Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virker valgplakater?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen, kære Amino-amigoer

Jeg kom lige til at tænke på den verserende valgkamp og tænkte på et perspektiv, der kan være lidt relevant for os iværksættere.

Det er jo helt uhyggeligt så meget eksponering der foregår på landets lygtepæle, elmaster, broer, høje mænd der står stille osv. Det skal jo alle sælge sig selv, men jeg har undret mig meget over, at de forsøger at gøre det på så ens en måde. Der er et par afstikkere, såsom én (who shall remane nameless), der vender sine på hovedet, og nogle der vælger at se lidt mere blege og kedelige ud end andre. Men virker det? Har du fx nogensinde stemt på en kandidat på baggrund af en valgplakat?

Og kan vi i så fald lære noget af det?

De politiske kandidater har desuden en hær af frivillige til at hjælpe sig i valgkampen. Hvordan gør de det, og er det noget man kan gøre brug af i forhold til kampagner, som man evt. vil lave for sine egne produkter?

Med ønsket om en god debat og en fremragende torsdag :-)

/Tommy

Hej med dig :-)

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 08:37

Valgplakater har ikke den store virkning på mig, da de ikke fortæller hvad de sælger (hvilken holdning personen har). 10% af de valgte skifter jo aligevel parti indenfor de kommende år. Parti soldaterne der står på torve og deler flyers ud har samme virkning på mig, som telefon abonnement sælgerne der står samme sted. Jeg går i en stor buge udenom dem, da jeg ikke gider spilde min eller deres tid.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:39
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Valgplakater virker - men ikke i sig selv.

Formålet med valgplakater er ikke at hver plakat direkte skal konvertere et bestemt antal stemmer, og plakater alene flytter ikke stemmer fra ét parti til et andet.

Valgplakater skaber kendskab til kandidaterne, hvilket er vigtigt i kommunalpolitik, hvor de fleste kandidater er temmelig usynlige i forvejen. Derudover er valgplakater for de nederst placerede og mindst profilerede politikere at betragte som troværdighedsfremmende testomonials: "Du kender mig, du stoler på mig, jeg stemmer på dette parti - det burde du også".

Valgplakaterne får os til at mindes ting, vi har set og hørt i medier eller livedebatter. Når vi ser billedet af en kandidat, som talte til vores hjerte, bliver vores underbevidsthed mindet om dette, og vi er et skridt nærmere på at stemme på denne kandidat - eller måske bare hans liste.

De frivillige går jo ind i arbejdet for en sag. Hvis du skal bruge dette i din forretning, skal du skabe en "sag" omkring dit produkt. Det kunne f.eks. være et lille mejeri eller et mikrobryggeri, der havde held til at samle en flok ambasadører.

En del af min virksomhed består af at udgive et lokalt månedsmagasin. Jeg har masser af "meddelere", som på sin vis arbejder frivililgt for mig, idet de fortæller mig om, hvad der er værd at dække rundt omkring. Nogen sender endda billeder, og af dem er der endda nogen, der sender billeder i en brugbar kvalitet. Jeg gør meget for at fastholde den læserloyalitet - blandt andet er jeg aldrig anonym, når jeg selv er ude og dække en historie. Jeg sørger for, at jeg bliver set, så folk ved, at "Gang i Thyholm og Sydthy" var her.

Martin Thorborg har også formået at få frivilige skribenter til at skrive på et iværksættersite, som han driver (nu vil jeg ikke lige gøre reklame for det her, velWink Vi der deler vores erfaringer hos Martin, gør det blandt andet fordi, vi har et ønske om at fremme andres mulighed for at drive forretning. Og fordi vi tror på en sag: "Videndeling er godt".

Med ønsket om en om muligt endnu bedre torsdag til dig, Tommy.

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 06:19

Hej Hans og Tim,

...og tak for svarene.

Jeg kan sagtens se mig selv i begge svar. Jeg har det lidt som Tim - jeg synes, at det er vildt irriterende med den hardcore måde at henvende sig til folk på. Altså, når politikerne hiver fat i en på gaden. (Jeg kan heller ikke klare telefonsælgere - især hvis de ikke aner noget om det, de sælger).

Det virker heller ikke umiddelbart på mig, at jeg ser et navn på en plakat. Jeg kan huske et afsnit af The Simpsons, hvor Homer fortæller, at man ikke skal lade sig påvirke af reklamer, hvorefter han ser et skilt, der reklamerer for tømmer og siger "Lumber! We need lumber!". Og er vi som Homer?

Men omvendt så er jeg heller ikke helt sikker på, om plakaternes er helt glemt, når jeg står i selve stemmeboksen (som jo kan kaldes købssituationen i dette tilfælde).

Rigtig god idé med at inddrage det arbejde, vi alle gør her på Amino. Det gav mig lidt mere at tænke over.

Igen tak for jeres vinkler på sagen.

Og god fredag - nu er der heldigvis kun tre dage til det bliver mandag igen :-)

Hej med dig :-)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:33

Tommy Krabbe:
Og god fredag - nu er der heldigvis kun tre dage til det bliver mandag igen :-)

Herlig novemberhumor, Tommy. Big Smile

Ja, vi er præcis som Homer Simpson. Vi tror, vi ikke lader os påvirke, men vores hjerne er netop skabt til at aflæse omgivelserne og reagere på dem - uden at vi behøver at få det op på det bevidste plan.

Jeg selv lader mig ikke påvirke. Tag nu min TV-situation. Jeg ser ikke meget TV, men blev rigtig glad, da DR2 endelig kom i luften i min ende af landet. Nu har vi så fået det nye TV-signal. Det faldt helt tilfældigt sammen med, at mit gamle fjernsyn trængte til udskiftning. Jeg har i hvert fald ikke været påvirket af de mange reklamer for DRs nye TV-kanaler - beslutningen om udskiftningen af mit TV-udstyr blev taget efter helt rationelle overvejelser om det gamle fjernsyns levetid.Devil

mvh Hans

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 01:28

Jeg mener ikke selv at jeg lader mig påvirke af valgplakater. Meeeeen... mon ikke vi alle gør det på et eller andet plan? Tror ihvertfald at rigtig mange danskere husker et eller flere hoveder fra plakaterne når de står i stemmeboksen... og så stemmer de selvfølgelig på hende/ham der ser flinkest ud :-)

Tag nu f.eks. København og Frank Jensen!... han har fået partiet til at skyde over en mio efter hans kampagne, hvilket har gjort ham i stand til at booke samtlige billboards, abribus og andre reklameflader som AfAJcDecaux besidder i KBH, og alle ved hvem han er, og snakker om ham! (men han var selvfølgelig kendt i forvejen). Men man bliver konstant mindet om hans kandidatur når man færdes udenfor.

Forresten er der en sjov historie tilknyttet (ganske gratis):

AFAJcDecaux har ikke helt styr på kommunegrænserne, hvilket har resulteret i at han også hænger over alt i Frederiksberg Kommune, hvilket må siges at være ret dumt og forvirrende for borgerne :-)    http://www.berlingske.dk/koebenhavn/kender-frank-jensen-kommunegraensen

God weekend.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:47

Man bliver mindet om der er valg og man husker lige navn og hvilket bogstav man skal give sit kryds .

Tror ikke det flytter stemmer , med det er bare en ren image kampagne , mere tror jeg ikke man skal ligge i valgplakater Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:12

De kan klart også virke negativt - på min vej har een kandidat overplastret hele vejen med sine plakater, så der er ikke plads til andres plakater, og jeg er så træt af at se på vedkommendes ansigt, at selvom han er fra "mit" parti, vil jeg klart stemme på een af hans kollegaer fra samme parti istedet...... ! God weekend, mvh Pernille

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)