Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress spørgsmål..

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Jun 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Jeg har siddet og rodet lidt med wordpress her på min fridag for at lærer det bedre at kende.. Jeg har dog et lille spørgsmål.. Når man tilføjer en ny side, er der så mulighed for at lave en side hvor man kan have de samme elementer som vi kender fra alle blogs.

Kig evt her

Det jeg godt kunne tænke mig var, at jeg fra kontrol panelet kunne vælge hvor min nye artikel skulle postes, ikke i hvilken kategori, men i hvilken side.. Når jeg går ind i kontrolpanelet -> Sider ->Hotel Og vil tilføje nogle hoteler så bliver det hele skrevet ud i en lang smørre.. Det burde da være muligt så man kunne have at når man klikkede på et af menu punkterne så kom hvert punkt op med en slags blog, hvor man så kunne skrive om 5 hoteler osv, og læsere kunne skrive kommentarer :)

Så det jeg godt kunne tænke mig var at på hver side kunne man blogge, og tilføje nye artikler.. og ikke bare tilføje en lang tekst!

Håber i forstår mit spørgsmål :)  

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:37

Hej Nicolaj,

Du kan gøre det, du efterspørger ved at bruge kategori-oversigterne som sider i din menu. Så havner dine besøgende netop på oversigten over hotel-indlæg, når de klikker på "hoteller" i din menu. Og kan derfra klikke videre ind på hvert enkelt indlæg, giver separate kommentarer etc.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 22:47

Hej Nicolai

Franks måde virker fint, og der er masser af andre kreative måder at gøre det på. Bla.a ved at tilpasse temaet osv. 

Måske du kan finde inspiration i de her videoer om tilpasning af Wordpress:

del 2: 

Hvis du har spørgsmål, så bare skyd løs her i tråden! 

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Jun 09
Skrevet kl. 22:48

Hej Frank :)

Ja den funktion kender jeg godt til :) Men jeg kunne bare godt tænke mig at trykkede man under hoteler så kom der en blog lignende side op med hoteler, og trykkede man på restaurenter så kom der en liste med restaurenter :)

Jeg er bekendt med at man i editoren kan lave nogle linje skift osv, men det syntes jeg nu ikke er helt optimalt :)

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Jun 09
Skrevet kl. 23:08

Super gode film du har der Anders :)

Der kan jeg helt sikkert nok finde svaret.. Jeg har ikke set dem 100% igennem men super kvalitet, og massere af fantastiske råd :) Yes

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Jun 09
Skrevet kl. 15:00

Hej Igen..

Anders: i en af dine videoer er du inde at man kan ændre Page sider f.eks. Page_Referencer.. Jeg tænker lidt om der en mulighed for at man kan tage Page_blog og kopiere den samme fil til et filnavn der hedder Page_bloghotel og Page_blogRestaurent og så uploade filerne til samme mappe..

Ovenstående har jeg prøvet og jeg kan inde i kontrolpanelet godt få dem frem når jeg går ned og vælger skabelon.  Så er det ikke muligt og lave det sådan at når jeg går ind og laver nyt indlæg om et hotel, at så jeg kan vælge en kategori Hotel og så bliver indlæget kun postet i Page_bloghotel?

Ved ikke om det giver nogen mening overhovedet, skal også lige siges at jeg intet aner om HTML :)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:50

Hej Nikolaj

Jeg er ikke sikker på om det besvarer dit spørgsmål, men jeg prøver

Klik på linket : pages

Dernæst : Add New pages

Og nu burde du kunne se forskellige sideskabeloner i højresiden af din side. Nr 2 af dem hedder " Template ", og der kan du vælge fra en dropdown menu, om du vil have din side som normal template, blogtemplate (!) eller kontakttemplate. Så vælger du selvfølgelig blogtemplate, og du har en blogsetup side .

rettelse : ser ud som om at Anders har foreslået det samme ? Har ikke set hans videoer

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Jun 09
Skrevet kl. 20:50

Hej movement :)

Ja den funktion kender jeg helt fint :) Men det jeg ikke rigtig kan få til at hænge sammen er at jeg gerne vil have blog templatet under alle menuerne.. Altså både når man trykker sig ind under Hotel, Restauranter osv.. Så når man går ind under Skriv nyt indlæg så kunne man vælge hvilken side den skulle tilføjes på :)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:10

Er stadig lidt i tvivl om hvad du mener, men er heller ikke selv nogen ekspert. Altså du vil have det tilføjet under hovedkategorierne som en dropdown menu mulighed ?

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:39

Nicolaj B. Müllertz:

Anders: i en af dine videoer er du inde at man kan ændre Page sider f.eks. Page_Referencer.. Jeg tænker lidt om der en mulighed for at man kan tage Page_blog og kopiere den samme fil til et filnavn der hedder Page_bloghotel og Page_blogRestaurent og så uploade filerne til samme mappe..

Ovenstående har jeg prøvet og jeg kan inde i kontrolpanelet godt få dem frem når jeg går ned og vælger skabelon.  Så er det ikke muligt og lave det sådan at når jeg går ind og laver nyt indlæg om et hotel, at så jeg kan vælge en kategori Hotel og så bliver indlæget kun postet i Page_bloghotel?

Ved ikke om det giver nogen mening overhovedet, skal også lige siges at jeg intet aner om HTML :)

Hej Nicolai

Jeg tror ikke du skal bruge for meget tid på at lave nye side-skabeloner i temafilerne, hvis du aldrig har set html eller php før, men på den anden side skal man jo starte et sted, så hvis du har lyst, skal du endelig gå i krig. Der er masser af dokumentation og hjælp at hente ved at søge på nettet om den slags.

Hvis du vil gøre det lidt lettere for dig selv, kan du fx afprøve disse plugins: 

http://wordpress.org/extend/plugins/page2cat/ (du kan lave pages som i virkeligheden er kategori-oversigter) - du skal lige læse hans vejledning.

http://wordpress.org/extend/plugins/advanced-category-excluder/ (et plugin som gør at du kan tage nogle kategorier ud af bloggen så du kun viser dem hvor du selv vil - fx på en underside)

Jeg er ikke helt sikker på at jeg har forstået hvad du vil opnå, men håber jeg har ramt rigtigt?

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)