Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyoprettet firma, har dummet mig med momsen....

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg arvede nogle penge i sommers og har endelig fået købt mig de linser jeg skal bruge til at kunne (delvist) ernære mig som fotograf, problemet er at jeg købte dem i sommers og først her i september oprettede firma og nu hvor momsafregningen 1 dec nærmer sig slog det mig, kan jeg trække momsen fra når delene er købt før jeg oprettede firmaet....?

De er decideret købt med henblik på at starte egen virksomhed, krepérligt hvis jeg ikke kan trække momsen ud....Angry

Bjarke

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:22

Hej Easer,

I princippet skal du have været momsregistreret på købstidspunktet for at kunne fratrække momsen. Men det ses ofte at SKAT er fleksible når der er en kort periode mellem anskaffelsen og momsregistreringen. Så jeg ville trække den fra på momsangivelsen.

Henrik

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:31

Nu stiller jeg et spørgsmål i forlængelse af Easer - hvad er det værste der kan ske, hvis SKAT bemærker det? Det er vel bare, at han ikke kan trække momsen fra alligevel?

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Kbh
Tilmeldt 11. Nov 09
Skrevet kl. 22:32

Takker, det lyder godt, prøver....

-D også åndssvagt at jeg ikke tænkte på det....

Bjarke

Fra Kbh
Tilmeldt 11. Nov 09
Skrevet kl. 22:38

Henrik Krogh:

Hej Easer,

I princippet skal du have været momsregistreret på købstidspunktet for at kunne fratrække momsen. Men det ses ofte at SKAT er fleksible når der er en kort periode mellem anskaffelsen og momsregistreringen. Så jeg ville trække den fra på momsangivelsen.

Henrik

Hmmm, tænker, skal man gøre dem opmærksom på det eller lade være og håbe den går igennem uden problemer, det ville være surt hvis de kom sener og ville have pengene retur >>> starte sin virksomhed med en skattegæld....;-(

Bjarke

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 22:39

Casper:
Det er vel bare, at han ikke kan trække momsen fra alligevel?

Ja. Det er det værste der kan ske. Der er ingen lov som siger at man kan trække moms fra i perioden før man er momsregistreret, men der er ofte en velvilje overfor situationen hos SKAT.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 22:41

Angiv momsen normalt og ha' i baghovedet at der er en lille risiko. Hvis du først spørger direkte risikerer du at svaret bliver efter lovens ord. Den praksis som vi oplever fra hovedparten af SKAT's medarbejdere er begrundet i et "menneskeligt" ansigt.

Henrik

Fra Kbh
Tilmeldt 11. Nov 09
Skrevet kl. 22:46

-Okæ, TAK Allesammen, pyyyh....

Bjarke

Fra Kbh
Tilmeldt 11. Nov 09
Skrevet kl. 22:48

-Okæ, TAK Allesammen, pyyyyh....Umbrella

Bjarke

Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 22:53

Jeg mener nu godt du kan trække dem fra, da de er købt umiddelbart før du startede firmaet og de er købt decideret til firmaet. Det oplyste SKAT i hvert fald mig om.

-Who dares, wins

www.espressohouse.dk - speciale i Nespresso

www.smarttrend.dk - Ilse Jacobsen, BabaJaga, CCDK, OXMO tøj til kvinder.

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)