Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad koster det

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra ballerup
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hej går og leger med iden om at lave en handels hjemmeside (ved det der er mange af dem) hvor folk sægle deres varer og så skal de ha muligheden for at uploade billeder (ved det der er mange af dem)

det skal være en meget simpel side med log in og et market ikke andet

hvad vil det koste at lave?

og hvad koster at ha den kørerne?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 16:50

Vask:
går og leger med iden om at lave en handels hjemmeside (ved det der er mange af dem)

Vask:
det skal være en meget simpel side med log in og et market ikke andet

Hvorfor?

Fra ballerup
Tilmeldt 18. Jan 09
Skrevet kl. 16:52

fordi det er sådanne det skal starte...og så kan man altid bygge mere på efter hånden derfor

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:03

Hvis du overhovedet ikke har andre krav den de der, er ligeglad med designet og bare vil have noget "handelsmarked med login og billedeupload", så kan det vel laves for 3 - 5.000,-

Så får du et standard system som Joomla, med nogle standard plugins og standard design.

Hvis du vil have noget som kan blive god, skal du starte med at stille krav. Mange krav. Og tænke mange ting i gennem.
Du skal have beskrevet det hele og du skal have gjort det på en måde, så dem der skal udvikle det ikke enten løber om hjørner med dig eller misforstår dig.
Du får nok brug for en projektleder til denne del, hurtigt skud fra boven koster det dig mellem 5.000,- og 15.000,- alt efter hvor mange møder du har behov for, hvor meget du selv kan finde ud af og så videre.

Derfra kan udviklingen af sitet ligge på alt mellem 50.000,- til 250.000,- for første udgave, hvorefter du nok skal budgettere med mindst 100.000,- ekstra til rettelser og ekstra ting du får behov for i første version.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra ballerup
Tilmeldt 18. Jan 09
Skrevet kl. 17:09

jeg er helt sikker til en billig løsning...til at starte med lidt ligesom en beta udgave. og hvis det kommer mange på siden lave en der er en del dyrer.

man har jo set "billiget laver hjemme sider" vokse sig stor

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 17:17

Du bør nok melde et budget ud.

Det er ikke altid at man som kunde ved hvor lang tid en given opgave tager at udvikle. Så snart man snakker udviklingsprojekter skal du være rigtig skarp i dine krav til udviklingen. De billigste freelancere koster vel omkring 500 i timen (ja jeg ved at der er nogen herinde der gør det billigere, men hvis man vil have en med erfaring osv koster det altså min. 500 i timen, vi tager selv omkring 850 og op). 

Prøv så at gange op alene hvad møderne vil koste dig. Bare tre hurtige møder af hver 2 timer (og her er jeg flink og forudsætter at leverandøren ikke fakturerer transport, noget vi altid gør med mindre der er tale om en hel dag på 7.5 timer), ja så er du oppe på 3.000,-

Med hensyn til denne type udviklings projekter så skal du ikke regne med en pris på under 50.000 og en mere reel pris ville nok mere være i nærheden af 200.000-flere millioner).

Firmaer som den blå avis, ebay og hvad de alle sammen hedder har postet tusindvis af timer i deres platforme, hvis det "bare" var at betale en 17 knejt (håber ikke nogen føler sig trådt over tæerne her) 5000 mon så ikke at det var det de havde gjort?

Så.. Du skal nok melde ud med et budget og hvis det er under 50.000 for version 1 vil jeg anbefale dig at glemme det. Sorry

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 17:17

Vask:
jeg er helt sikker til en billig løsning...til at starte med lidt ligesom en beta udgave. og hvis det kommer mange på siden lave en der er en del dyrer

Og det var så pointen med mit meget korte indlæg

Du kan ikke lave noget hurtigt-billigt, som mange pludselig synes er bedre end de mange konkurrenter, du allerede ved er der. 

Tænk over hvad der skal gøre din side speciel og fokuser på det. 

Venlig hilsen
Ole 

Fra ballerup
Tilmeldt 18. Jan 09
Skrevet kl. 17:21

ole

det jeg vil ha folk skal sægle på den hjemmeside er en bestemt varer og derfor er det os en bestemt målgruppe jeg kommer til at få på den side:)

men TAK alle sammen i har givet mig en del at tænke over

Fra Denmark - Norway
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 364
Fra  kaffeexpress Skrevet kl. 21:57

Fejl bruger ;)

Martin Leinstein ;) - ha' verdens bedste dag

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)