Vi ønser lave en automatiseret paypal betaling til download af en eBog, ligesom e-pusher og lignende løsninger.
Vi er ved at lave hjemmesiden med et opensource kaldet cmsmadesimple.
Er der nogen der kan fortælle hvad der den mest hensigtsmæssig procedure for integration af paypal, således at køberen kan få ebogen automatisk efter betaling?
For lige nu er det således at paypal sender en mail til os om at vi nu kan "sende varen", når der nogen der har betalt, og så må vi emaile bogen - det er ikke lige hvad køber forventer i denne elektroniske tidsalder...
Jeg vil gerne anbefale jer Wordpress. Der kan du få et hav af forskellige Shop plugins som er GRATIS og er GRATIS integreret med paypal.
Smid endelig en mail på per@bautik.dk, så kan jeg hjælpe jer gratis med opsætning af Wordpress, shoppen og paypal og et simpelt design så i kan komme igang :)
Er det ikke sådan, at Paypal efter en transaktion linker en betalende kunde til en webside man selv bestemmer, og dermed kan det være til en side hvorfra kunden så kan downloade e-bogen?
Samtidig vil det dog være en fordel at kunden automatisk får tilsendt en bekræftelses e-mail, med samme downloadlink gentaget. Det kan fx www.e-junkie.com hjælpe med.
Jeg bruger selv WordPress, PayPal og eStore til formålet og har skrevet en eBog om, hvordan du sælger eBøger via WordPress. Det fungerer rigtig fint på mit eget website..
PayPal kan sættes
sådan op, at Jeres kunder betaler for bogen og bagefter bliver sendt tilbage til
jeres side og så kan der blive åbnet op for download af bogen, det er noget vi
har sat op før, dog med andre produkter, så der skal lige kodes lidt før det
kan fungere. Det er dog noget vores programmører er mere inde i end jeg, så
hvis du stadig har brug for at få det sat op kan vi sikkert godt hjælpe dig med
dette. Vi har godt kendskab til CMSMS.