Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd søges

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Omkring elbesparelsen/varmeafgivelse, vil jeg bruge de samme argumenterer som, steinway. Jeg har også overvejet skoler, men de har en relativ lille brændtid i klasselokalerne, hvilket også vil betyde længere tilbagebetalingstid - men det er en tanke jeg vil arbejde videre med. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt svar Sophie,

Det kan jeg godt bruge til noget, min målgruppe er i min lille hjerne defineret nærmerer end "firmaer"

F.eks. kontaktede jeg i min tidlige start et stort dansk firma. De var flinke og venlige og min presentation var god. Men jeg lavede 2 store fejl.

1: Virksomheden skulle bruge så mange rør, og de sagde indirekte til mig, at de ligeså godt kunne købe dem direkte ved poducenten. (med det antal der var tale om ville producenten helt sikkert sælge -  eneforhandling eller ej)

2: Virksomheden er således opbygget at den "ansvarlige" indkøber ikke kunne tage sådan en beslutning alene, med mindre tilbagebetalingstiden var mindre end 2 år hvilket ikke var tilfældet. 

Så større virksomheder er ude af min kundegruppe.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Japping

75 kr er billigt, jeg kan ikke købe dem til det halve af den pris,

Omkring farve gengivelse ligger mine spots og rør på en Ra over 80, dette er på højde med lysstofrør, men kan ikke sammenlignes med glødepærer eller hallogen som begge ligger på Ra100

Hilsen

Erik

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Den udlægning du kommer med omkring varmeregnskabet, kan jeg godt følge, et større problem for LED generelt er den manglende type godkendelse af armaturet, efter ombygningen er de dette ikke længere korekt CE mærket. Jeg  har kontaktet en virksomhed som CE mærker, de har mulighed for at beskrive ombygningen af armaturet, således at det under visse omstændigheder stadig er omfattet af CE mærkningen.

Men området er i gråsonen.

Hilsen

Erik

 

Tilmeldt 22. May 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej japping,

Man kan efterhånden lave LED armaturer med meget høj farve gengivelse indeks Ra på over 90, problemet er bare at de ikke er lige så effektive som de kold hvide LED som vi anbefaler til for eksampel gadebelysning.

Så det er spørgsmål om den konkrete applikation som du selv nævner, men LED teknologien har udviklet sig så meget på det seneste og der er kommet så mange nye produkter på markedet at jeg synes egentlig at man kan bygge gode LED armaturer til både indendørs og udendørs belysning.

Man skal bare være lidt fleksibel og se bort fra LED lysstofrør, da mekaniken gør det meget svært at opretholde ordentlige termiske forhold for lysdioderne til at opnå den ønskede levetid, lys effekt og stabilitet. En ordentlig LED armatur bygget uden begrænsninger på mekanikken vil  altid være til at foretrække, hvis man kan altså tillade sig at skrotte de gamle lysstofrørs armaturer.

Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg udgiver i overmorgen - 18. november - min nye bog, Nøglen til succes, som handler om at skabe synlighed i lokal- og nærområdet.
Jeg arbejder til daglig som journalist på en lokal ugeavis.
Du er meget velkommen til at kigge ind på www.komudafbusken.dk.

Hilsen Mogens

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)