Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg troede min webshop tog imod eDankort, gør din?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Så fandt jeg lige ud af endnu en ting som jeg ikke viste, og hvor er det så svært at undersøge tingene på forhånd. På min aftale med PBS står der, at den giver mulighed for indløsning af eDankort, og derfor har jeg skrevet det på listen over betalingskort man kan benytte i webshoppen. Min webshopudbyder har ikke nogen steder skrevet, at der er kort man ikke kan benytte i den løsning vi har, så vi har gået i den tro at alt var i orden. I aftes havde jeg så en mailkorrespondance med med en kunde der ville benytte eDankort, og efter søgen på nettet og opringning i dag til PBS og min webshopudbyder finder jeg ud af, at mine kunder ikke kan bruge deres eDankort i vores butik. Det kræver et stykke software, som ikke er tilgængeligt, og det vides ikke hvornår eller om det kommer, fordi eDankort ikke er så udbredt endnu. Det er ikke en særlig rar situation at stå i, jeg er selv skyld i den, det er jeg godt klar over, og derfor vil jeg også lige gøre opmærksom på det, hvis der skulle være andre end mig, der ikke kender til eDankortet. Systemet virker sådan, at man bliver sendt direkte til sin Netbank, og at man ikke har et fysisk kort i hånden med kortnummer osv.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:05
Hej Lene

Jeg kender ingen der har et eDankort, og formoder at de der har sådan et sikkert også har et alm. Dankort. Da jeg aldrig har forstået hvordan det virker har jeg undladt at reklamere med det.

Jeg synes jeg så en anden med-aminos website hvor der reklameredes med eDankort, og det kan da nok være på sin plads at advare om at medmindre man positivt har sikret sig at ens webshop understøtter eDankort - så gør den det nok ikke.

/Jesper

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 72
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 15:35
Kære Lene Thorsager.

eDankort er endnu fremtidsmusik  - det har ikke rigtigt slået an - også for os der har modtaget betaling på www.a-b.dk i mere end 1 år. Det er kun blevet til nogle få handler, og det er rigtigt at indehaveren ikke har noget fysisk kort, men bare har et kontonummer som anvendes på nethandler.

Hvis du vil ofre tid, gebyrer og penge på at sætte muligheden på nettet, skal du selv tilmelde dig, som du sikkert har opdaget.

Banken kan sikkert oplyse dig om hvor mange der reelt har taget imod denne betalingsmulighed. Der er sikkert mange der har muligheden, men er tilbageholdende med at bruge den.

Grunden til at vi i A&B endnu har det er, at vi gerne vil være pionerer og stå i 1.geled, og det er derfor også os der må tage imod bøvlet.

Du ser at også pengeinstitutterne ofte er for optimistiske og tror at enhver nyhed bliver et hit. Der er grænser for vækst og for hvor hurtigt verden lader sig forandre frivilligt.

For de unge iværksættere gælder det om ikke at stille sig til rådighed som forsøgskaniner. (Selv om vi jo alle er det under en eller anden form).

Et lignende problem: Jeg fik i juni en handel med et isalndsk firma der betalte med VISA-kort. Jeg trak pengene via betalingssystemet, og alt så ud til at funke, men vi har endnu ikke modtaget beløbet. Efter henvendelse til min bankrådgiver forleden, har jeg fået den besked at VISAkort almindeligvis kun er et DANkort i danske internet-butikker. Hvis jeg skal have en indløsningsaftale med udlandet, vil det koste MANGE MENGE og her kan man altså godt forbavses over at vi ikke er nået længere. Jeg har endnu ikke fået svar på hvor pengene er havnet og de kan ikke bogføres før de står på vor konto.

Håber du finder en enkel og billig måde at håndtere dette på. Checks er jo også en mulighed, hvis der er fysisk afstand til kunden. Giv f.eks. kunden en lille rabat, hvis der sendes en check.

Venligst, Bent Sørensen, A&B

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 17:17

Dato: 05-10-2006 15:35:00 Forfatter: A&B

Hvis du vil ofre tid, gebyrer og penge på at sætte muligheden på nettet, skal du selv tilmelde dig, som du sikkert har opdaget.

Jeg har snakket med både PBS og min webshop-udbyder, og de siger, at det er et stykke software der skal i shoppen, og at det ikke er noget der er muligt (endnu?) i den løsning vi har. Så jeg har slettet muligheden i shoppen endnu, og da det er den første kunde på knap 1½ år der har forespurgt til mulighede, så vil jeg ikke gøre det store nummer ud af det. Formålet med mit indlæg var også mere for at informere andre, for mon ikke der er andre end mig der ikke kender til eDankort. Vi tager imod mange typer kort samt bankoverførsel, og får vi direkte forespørgsler, så sender vi også pr. efterkrav, det sidste dog ikke noget vi reklamerer med.

Med hensyn til VISA, så har vi to aftaler med PBS og tager derfor også imod udenlandske kort. Det koster selvfølgelig ekstra, men en nødvendighed hvis man vil sælge til udlandet.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)