Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ewire EasyBiz - Ikke så 'easy' endda ...

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Har en forholdvis nystartet webshop hvor vi primært sælger ordre i størelsesorden 100 til 300 kr, og da vi samtidig ikke har så hulens mange ordre pr. dag (endnu) så føler vi ikke lige at en indløsningsaftale med PBS er det helt rette for os (endnu).

Vi har kørt et stykke tid med udelukkende bankoverførsler, og det virker da nogenlunde, men omvendt VED vi også at dette skræmmer kunder væk. Derfor er vi på jagt efter løsninger, der tillader vores kunder at betale med Creditcard og evt. Dankort.

Her faldt jeg over EASYBIZ løsningen fra Ewire, som i intro-teksten lød som det helt rigtige for vores webshop. En løsning hvor folk kunne betale med dankort UDEN at vi skulle have en indløsningsaftale med PBS.

Jeg 'hoppede på limpinden' og indkøbte produktet EASYBIZ hos Ewire til kr. 395,00 - Men efterfølgende har jeg desværre fundet ud af at det slet ikke er så 'EASY' endda. Jeg kan ikke finde ud af at få det opsat på vores webserver eller i vores shop, så rent faktisk er produktet helt ubrugeligt.

Når jeg henvender mig hos Ewire siger de bare at de IKKE yder support, og at det nok er hos min udbyder at der er en fejl???  Dette afkræfter min udbyder (Webhosting).

Til dette skal næves at jeg 'for sjov' prøvede at lege med en løsning til PayPal, og fandt en formular jeg hurtigt kunne omskrive, således at dette virker perfekt i min webshop. Det tog mindre en 10 minutter for en novice som mig at få til at virke, men sådan skal det åbenbart ikke være med EASYBIZ løsningen fra Ewire.

Er der evt. nogen som kan/vil hjælpe mig med at få 'skidet' til at virke/sat op?

Er der andre, som har erfaringer (gode som dårlige) med EasyBiz fra Ewire?

Er der nogen der kan give et link til en shop, der har dette implanteret, således at jeg kan se hvordan andre har fået det til at virke?

Er der andre løsninger, der evt. er bedre når/hvis man vil give sine kunder mulighed for at betale med Dankort UDEN at dette skal koste een selv en mindre bondegård?

 

Ja ja - Jeg ved godt at jeg er en 'dum novice' - Men vi skal jo også starte et sted, ikke :-)

Fra Dianalund
Tilmeldt 8. May 09
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alex

Nej Ewire er ikke saerlig EASY

Vi havde kobt en erhvervs konto til naesten 2k, og troede at saa have vi en naem losning

til betaling af DanKort.

Det viser sig saa at 9 ud af 10 kunder ikke kan finde ud af at betale via Ewire

En masse roderi med mails og koder bla bla bla..

Kunderne giver op inden 2 min..

Vi skiftede saa til PayPal, og her kan 10 ud af 10 finde ud af det :-)

Man kan dessvaerre ikke bruge dankort her, men alle har vel efterhaanden ogsaa MASERCARD eller VISA paa deres Dankort.

Saa ud med Ewire, det er noget bras.

Mvh Christian

 

Online FashionStore - www.iwoman.dk  - Modetøj til hverdag og fest!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alex,

Jeg driver selv en webshop med beløb fra 15 - 235 kroner, og her benytter jeg PayPal.

Det fungere meget fint, og har endnu ikke fået at vide, at det kunne man ikke finde ud af.

Det virker og kan sættes op uden megen besvær.

-

Jeg har fået udviklet et system til min hjemmeside, så det er nemmere at printe kvitteringer, opdatere ordrestatus, kundeoversigt osv.

Alt dette er integreret med PayPal, så betalinger mm. bliver registreret begge steder.

Du kan lave et test køb på min hjemmeside for at se hvordan det fungere, det er easy :D

-

Lige pt. kører systemet kun med 1 enkelt produkt, men om ca. 1 måneds til skal det opdateres, så der kommer funktioner som kurv og administrationssystem til dette.

-

Hvis det har interesse kan jeg sagtens sætte dette op på jeres shop, når det er færdigt, for et mindre engangsbeløb, som i længden er givet godt ud, i stedet for en løsning med et månedligt gebyr.

 

Med Venlig Hilsen

Yusuf

Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Hartoft-Nielsen:

Saa ud med Ewire, det er noget bras.

 

Ja, jeg kan i hvert fald ikke umiddelbart se forskellen/fordelen i den betalte EasyBiz-model og så den gratis version. Så indtil andre (eller Ewire selv) overbeviser mig om andet, så er jeg tilbøjelig til at give dig ret. Indtil videre er det i hvert fald ganske ubrugeligt for mig :-(

 

Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Yusuf:

Alt dette er integreret med PayPal, så betalinger mm. bliver registreret begge steder.

Du kan lave et test køb på min hjemmeside for at se hvordan det fungere, det er easy :D

 

Hej Yusuf.

Tak for dit svar. Jeg har dog absolut heller ingen problemmer med at sætte PayPal op som betalingsmiddel på min WebShop. Det er nemt og enkelt, med få klik (her kunne Ewire sgu' lære lidt ... hehe).

Jeg vælger også at tilbyde mine kunder PayPal fra d.d. - Mit problem er blot at jeg har 'smidt' 395,00 gode danske kroner efter EasyBiz løsningen hos Ewire, der skulle betyde at folk kunne betale med Dankort på min webshop. Dette er dog desværre IKKE succesfyldt lykkedes endnu at få til at virke.

Og jeg er nu engang den type person, der gerne vil have det produkt som jeg taler for :-)

Derfor spurgte jeg til om andre havde erfaringer hermed, da der ikke er meget hjælp at hente hos Ewire selv :-(

 

Jeg HAR faktisk prøvet at lave et testkøb i din shop med 3D-briller, og jo det virker fint (nemt og enkelt).

 

 

Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Iøvrigt kan jeg da lige bekræfte at PayPal virker 200%   Big Smile

Jeg havde sat det op, og testet det grundigt selv, men havde endnu ikke gjort det synligt for kunderne i webshoppen.

I går satte jeg det således synligt som betalingsmetode, og faktisk inden jeg nåede at smide en info ud på siden om den nye betalingsmetode, så lå den første ordre allerede i ordrebakken betalt med PayPal, og pengene - Ja, de stod allerede på min PayPal-konto. Kan det være meget nemmere.

Eneste lille minus er gebyret på 7,20 DKK for en ordre på 135,00 DKK - men sådan er det vel bare ....

 

Jeg hører dog fortsat gerne om andre løsninger til f.eks. Dankort, og også om der overhovedet er nogen som har noget positivt at sige om Ewire?

Indtil videre står alle de negative kommentarer om Ewire Easybiz uimodsagt hen - Kan dette virkelig være rigtigt ???

 

Fra Århus
Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alex og jer andre

Vi beklager i har dette syn på Ewire og vores produkter, det er selvfølgelig, slet ikke meningen at det skal gøre så mange folk vrede og frustreret.

Vi arbejder på højtryk, på at kunne tilbyde kunder som jer en smertefri integration i jeres webshop. Vi forsøger at dække de mest brugte webshop systemer.

Ewire har en udvidelse i tankerne der muliggør det at modtage netbetalinger uden bruger registrering. Vi kan desværre ikke give nogen tidshorisont, men vi håber at løsningen vil være klar i 1. kvartal 2010.

Der har været store udskiftninger i Ewire og dens opbygning dette betyder også at vi har, skulle starte helt forfra med nogle områder, deriblandt vores Ewire Netbetaling. På http://ewirepayment.codeplex.com forsøger vi at opdatere med seneste nyt om vores betalingsmoduler.

Det er delvis korrekt at vi ikke supportere på tekniske løsninger. Vi forsøger at hjælpe vores brugere bedst mulig, men ofte har eller vil brugerne integrere vores netbetaling i deres eget udviklet eller ukendte webshop-systemer dette kan vi ikke supportere på da vi ikke kender til systemet. Derfor forsøger vi at lave betalingsmoduler til de mest gængse systemer.

Da vi havde EasyBiz i tankerne var det rettet mod iværksætter der gerne vil starte en webshop hurtigt og nemt, dette er desværre ikke forløbet helt smertefrit og det beklager vi meget. Efter lanceringen af det nye Ewire opstod der nye og ukendte komplikationer. Med den fornyelige lancering af http://ewirepayment.codeplex.com , håber vi at kunne skabe mindre frustration og bedre support til jer iværksættere der oplevet problemer med vores system.

Send endelig en PM hvis i har spørgsmål eller skriv til webshop(a)ewire.dk hvis i har yderligere spørgsmål.

Pt. har vi et modul i version 2. til Prestashop og et modul på vej til Oscommerce.

Hvad ønsker i der skulle udvikles et modul til?

M.v.h.

Ewire

Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ewire:

Vi beklager i har dette syn på Ewire og vores produkter, det er selvfølgelig, slet ikke meningen at det skal gøre så mange folk vrede og frustreret.

Vi arbejder på højtryk, på at kunne tilbyde kunder som jer en smertefri integration i jeres webshop. Vi forsøger at dække de mest brugte webshop systemer.

 

Haløjsa - Det var da på tide at Ewire kom ind i denne debat :-)

Dit svar i denne debat har allerede været væsenligt mere uddybende end den korte afvisning jeg fik pr. mail da jeg henvendte mig med mit problem. Først tog det 4 dage før I svarede, og da der endelig kom svar, var dette blot: "Vi yder ikke teknisk support ..."

 

Anyway... Meningen med indlægget var bestemt ikke at virke negativ over for Ewire. Jeg søgte blot et svar på om andre havde erfaringer med Ewire EasyBiz, og helst positive fordi mine egne var ikke gode (endnu).

Debatten har efterfølgende udviklet sig i en retning, hvor flere foreslår at jeg dropper Ewire, og dette kan jeg da kun beklage på jeres vegne.

 

Jeg 'hoppede på'  da jeg læste om Jeres EasyBiz løsning på jeres hjemmeside, fordi det (for mig) lød som den helt rette løsning. Desværre har dette vist sig (indtil nu) IKKE at holde stik, og jeg kan desværre ikke genkende det produkt I beskriver i jeres 'reklame' EFTER jeg har erhvervet dette for 395,00 kr.

Jeg er bange for at jeg har købt et (for mig) ubrugeligt produkt?

 

Hvori består forskellen/fordelen ved et EasyBiz abbonemt og et helt alm. hos Jer?  Jeg kan ikke finde forskellen nu.

Jeg bestilte produktet i den tro at jeg kunne tilbyde kunder i vores webshop at betale med Dankort uden at vi behøvede en indløsningsaftale med PBS.

Det VAR hvad jeg havde brug for, og fortsat har brug for.

 

PayPal løsningen fik jeg sat op på 5 til 10 minutter, og det var nemt - Og det virker fortræffeligt (men kan ikke tage Dankort).

Den Webshop jeg har anvender Quick.Cart , som ikke er så udbredt herhjemme (men jeg er dog stødt på andre, der bruger samme).

Jeg har en betalt EXT version af programmet.

 

 

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alex
Forskellen på en Basic og en EasyBiz konto er:
Basic er en gratis konto for private brugere der ikke har behov for at kunne integere netbetaling i deres hjemmeside.

Med en EasyBiz konto kan vores netbetaling integereres i din Webshop, der giver mulighed for en nemmere betalingsproces hvor brugerne til sidst sendes tilbage til din hjemmeside.

Hvis du mener et alternativ til PBS i den sammenhæng at det ikke kræver brugeroprettelse i betalingsprocessen, er dette desværre ikke muligt endnu, men en løsning vi arbejder på.

Vi beklager meget den lange behandlingstid på dine spørgsmål. Vi kan ikke supportere på et produkt vi ikke har kendskab til og derfor vil vi måske skabe flere spørgsmål end svar.

At Paypal var nem at integrere er også fordi de har et færdigudviklet modul til denne webshop løsning, dette har vi desværre ikke endnu.

M.v.h
Ewire.

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

En masse spørgsmål....

- Hvorfor kan man ikke oprette sig som ny bruger når man kommer til ewire betalingsvinduet?

- Hvorfor skal brugere der ikke benytter jeres konto betale et inaktiv gebyr på 10kr om måneden, hvis der står penge på kontoen?

- Hvorfor sender man jeres brugere årlige statements - istedet for at lade dem stå i det uvisse og langsomt blive malket for penge.

Da mit andet indlæg åbenbart er blevet slettet herinde, ser jeg frem til at få svar i denne tråd.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)