Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er hotmail, gmail etc. ok som mailadr. til firma ?

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim:

...

Jeg har dog beholdt Gmail som udbyder og bruger deres specielle apps system, hvor jeg kan bibeholde Gmails geniale mailsystem og samtidigt have min egen adresse.

Jeg bruger Gratisdns til håndtering af mine domæner og her peger min MX adresse på Google, og jeg har en e-mail indboks på 25 GB for omkring 350 kr. om året. (Tidligere var det gratis, men nu er det blevet næsten gratis).

Her indgår også online dokumenter i både word og excel og det er supersmart, når man som mig arbejder på 3 forskellige computere.

Med venlig hilsen

Kim

Samme her, og i julen flytter jeg hele firmaets mail over i et Apps system. I dag kører vi Hosted Exchange med knap 20 brugere, så der er MANGE penge at spare med Apps. Har selv testet det på eget domæne i et ½ år, og det spiller bare.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 10:48

Hvis jeg modtager noget fra en hotmail eller yahoo mail, som jeg ikke kender, så åbner jeg den virkelig sjældent. Jeg mener også at det ser meget mere professionelt ud med en mail fra det domæne man har handlet hos.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 11:08

Jeg er enig med trådstarter.

Hotmails og lignende virker altså smule uprofessionelt til en virksomhed. Disse gratis mails er dog perfekte til privat brug. Før jeg fik min egen hjemmeside brugte jeg også en hotmail, og jeg kan i dag mærke en meget større accept blandt modtagerne af mine mails, når jeg skriver fra min nye mail fra min hjemmeside. Men fremstår på en eller anden måde mere seriøs. Jeg bruger dog stadig min hotmail til privat brug.

Når dette er sagt, vil jeg dog stadig sige, at mailadresser som f.eks. @live.dk og @mail.dk også kan accepteres. Man skal bare ikke bruge de helt store som f.eks. @hotmail.com eller @gmail.com.

Mvh. Alexander

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 11:27
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:31

Hvorfor er det useriøst med gmail, hotmail, freemail osv? Vi skal adskille mellem af at være useriøs eller uviden. Jeg har også set mange som bruger deres tdc-mail selvom de har eget domænenavn. Her er det uvidenhed og ikke useriøsitet.

Hvis jeg har en kunde der har sådan en gmail-adresse så vil jeg da stadig syntes at det er et seriøst firma. Der kan også sagtens være useriøse der bruger xx@domænenavn.xxx til deres scam.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 12:40

De fleste seriøse firmaer har da ekstern hjælp til hjemmesider osv hvis ikke de selv har viden om dette..

Denne eksterne IT hjælp kan da også nemt oprette mail konto´s til firmaet også.

Det er bare mit synspunkt, kan se du har et andet.

Niels:
Hvis jeg har en kunde der har sådan en gmail-adresse så vil jeg da stadig syntes at det er et seriøst firma. Der kan også sagtens være useriøse der bruger xx@domænenavn.xxx til deres scam.

Helt enig, men dette er bare ikke så udbredt som dem der benytter en anonym public / free mail.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 12:51

Hej Kim

Jeg giver dig 100% ret da jeg har det på nøjagtigt samme måde.

Et firma der feks har DENNE webadresse www.123-hjemmesider.dk/peters_regnskab  sender et signal om, at de ikke er 100% seriøse og i hvert fald ikke selv tror så meget på deres egen succes at de mener det er værd at registrere et domæne for!

Det holder simpelthen ikke!!!

Det er idag så enkelt at købe sit eget domænenavn, opsætte en hurtig hjemmeside samt opsætte en mailadresse, at der ikke er nogen undskyldning for at lade være.

Mvh

Ohm

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:53

Niels:
Hvorfor er det useriøst med gmail, hotmail, freemail osv?

Fordi de bliver brugt til så mange scams Big Smile

Man kunneogså lægge det ud på en anden måde, hvis nu du skulle hyre et rengørings firma til at gøre renti din viksomhed, du kom til møde med dem du havde valgt, men du opdager der er møg beskidt der.

ville du vælge dem ?

/allan

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 14:23

Hmm Niels  personligt ville jeg finde det USERIØST at være UVIDENDE :-)

Mvh

Ohm

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:27

Ohm Holding:

Hmm Niels  personligt ville jeg finde det USERIØST at være UVIDENDE :-)

Det var godt nok en mærkelig kommentar! Du ved måske alt om alt i denne verden? Ellers er du os uvidende på nogle punkter og dermed useriøs...

Generelt så er der godt nok mange herinde, som ik kan sætte sig i andres sted. De ser det hele fra deres egen synsvinkel og med egne meninger. Og hvorfor er en hotmail mere scam end xx(a)xxxx.com? Jeg kan nemt nævne 10-20 firmaer med en "seriøs" mail, som har snydt kunder for mange rigtig mange tusinde euro...

Er det ik naivt at kigge på mailen, når man skal vurdere et firma?

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)