Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd vedr. produktion af tv-serier

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe gået med en drøm om at producere en animeret

tv serie til børn. Jeg har efterhånden mere end 10  års erfaring med animation.

Og har været med til at animere på flere serier for små produktionsselskaber,

der selv var underleveradører (ikke producenter). Mit projekt er tænkt som en beskeden start på foreløbig

en sæson på 13 afsnit, på ca 5 min og 20 sec hver. Det er simpelt design der er

nemt og økonimisk at arbejde med. Design, form, titelmelodi, første manus-skitse og intro er så godt som på plads.

Jeg er ret sikker på at ideen holder, og at den  opfylder de krav som for eks. DR stiller til serier for børn i alderen 5-7.

Jeg vil rimelig hurtigt selv kunne producere det første afsnit, evt. med lidt freelancer hjælp, så der ville være noget at vise til aktuelle købere.

MEN jeg er lidt i vilrede med hvad for betingelser en tv station vil stille vedr. garanti for at jeg er i stand til at opfylde rollen som producent?

Her tænker jeg både økonomisk og virksomhed/erfaringsmæssig. (Har kun ca 2 år på bagen som selvstændig).

Hvis der er nogle i her på Amino der ved noget specifikt vedr. ovenstående, og ikke bare forretning i almindelighed, vil jeg være meget taknemmelig for lidt gode råd.

Mvh.

Torben

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 01:31

Hvis jeg var dig, så ville jeg søge noget støtte hos dfi - nærmere bestemt filmværkstedet. Det kan godt være, at du ikke skal søge desideret produktionstøtte, men de har nogle rigtigt dygtige konsulenter siddende, der har været rundt i branchen og kender en del til, hvodan den slags foregår.

Jeg kender et par stykker, der der igennem har fået lavet nogle ting, der er endt på DR

Fra Århus
Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 12:43

Hej Niels.

Ja det har du jo fuldstændig ret i!!!

Jeg havde ikke skænket dem en tanke. Det er jo overvejende konsulentbistand jeg har brug for.

Så mon ikke det kan lade sig gøre. Jeg kender selv til et par muligheder ang. producenter der kunne tænkes at ville være villige til at tage projektet. Men det ville være skønt selv at kunne skrive producent på projektet, og så få hjælp af en producer på freelancebacis. Det er nu engang mest tilfredsstillende at kunne være medbestemmende ang. hvad der sker med serien og rettigheder osv.

Mange tak for dit enkle og indlysende svar. (Af og til kan man ikke se skoven for bare træer;-)

Torben.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)