Hej, Jeg har læst lidt omkring embed-codes i Joomla, men er stadig i tvivl om, hvordan man indsætter disse i Joomla. Hvis jeg for eksempel vil indsætte en YouTube-video i Joomla, så "ignorerer" Joomla-editoren den embed-kode, man har indsat. Altså, der opstår ikke andet end et hvidt objekt der hvor videoen burde være... Jeg har læst noget om at slå editoren fra for så at indsætte koden i HTML'en, men er dette sikkert? Og påvirker det alle artikler? Mvh. Martin
|
Hej Martin
Der kan være masser af problemer i forhold til at bruge Joomlas wysiwyg-editor, netop fordi den går ind og overruler de koder du manuelt sætter ind.
En nem løsning på at få youtubevideoer på dit site er ved at downloade plugin'et "easytube". Efter du har installeret det kan du blot embedde enhver youtube fil med {youtube: url til din film} i din kode.
Mr Martin F:Jeg har læst noget om at slå editoren fra for så at indsætte koden i HTML'en, men er dette sikkert?
Ja, det er bestemt sikkert at slå wysiwyg editoren fra og istedet blot skrive koden. Har du tænkt dig at bruge Joomla længe vil jeg faktisk råde dig til det. Det giver kortere og bedre kode og du får 100% styr på hvor du placerer alle dine elementer i artiklerne. Og så er det ikke ret svært :)
Mr Martin F:Og påvirker det alle artikler?
Tjooow? Altså det påvirker ikke de artikler du allerede har skrevet - de vil stadig forblive som de er. Eneste forskel er, at når du så går ind og redigerer i den næste gang, så vil du se koden fra artiklerne istedet for billeder og tekst.