Funktionsmæssigt er der ingen forskel på de 2 Dreamweavers, den eneste forskel er at den ene er en student version, som kræver at du er tilknyttet en uddannelse der giver dig adgang til Adobes grafiske værktøjer.
Den ene er en "students" licens.. den kan du få hvis du er studerende.. de går vist ikke så meget op i hvad du studere. har fået adobe Flex som students, ved at være på en uddannelse der ikke havde noget med computer at gøre.
Men du skal huske at hvis du tager studenter-udgaven må du IKKE lave ting som du får penge for, eller tjerner penge på. altså ikke noget kommercielt, men kun til at øve sig på
Giver ret i at Visual Studio Express er god.. Men... hvis du koder i andet end ASP bliver det lidt mere tricky.. Der findes noget plug-in til det så du kan kode med PHP, men det er efter min personlige mening ikke noget værd..
Men igen, og som nævnt i alle de andre tråde om det de sidste mange dage....
tag og kig på http://www.w3.org/Amaya/
Det er gratis, og skide godt, og kan de samme ting.
For du skal lige have i baghoved at du egentlig ikke må bruge studenterlicensen til noget som helst udover privat, plus du skal have et studiekort
Det kan også drille mange steder... men hvis du koder i PHP til dagligt, så vil jeg ikke anbefale dig det, da det vil forvirre mere end det gavner...
Men sådan som det lyder med det du skriver osv. så ville jeg gå ud og købe dreamweaver. Da du har prøvet det en del, kan jeg næsten med garanti love at du aldrig vil føle dig hjemme i andre programmer. da dreamweaver er det største af dem alle. Og ikke et ondt ord om freeware og open source, men på det område er Adobe så langt fremme at de små ikke kan følge så godt med.
SummaSummarum, tror du skal købe dreamweaver førend du bliver tilfreds