Hej Amigos. Jeg skal da lige hører jer hvordan jeg sætter et baggrundsbilled på min hjemmeside ? (html) det ser jo så fint ud
Mikkel |
Baggrundsbilled påmin side ??
- 1
som css: <style>body { background-image:url('BILLEDURL') center no-repeat; } </style>
som javascript: <script language="JavaScript1.2"> if (document.all||document.getElementById) document.body.style.background="url('BILLEDURL') center no-repeat"</script>
|
Patricks css-svar er sådan set rigtigt nok, men jeg tilføjer da lige nogle ting, hvis du ikke ved hvad du skal gøre. Så skriv dette: <style type="text/css" media="all"> white = baggrundsfarven udenom billedet. her kan du selv ændre det til f.eks.: red, blue, yellow, green eller en hex-kode hvis du vil ditbillide.jpg skal bare udskiftes med stien til dit billede og filnavnet. Bemærk: hvis billedet er i samme mappe, så skriv ingen sti right bottom = billedets placering på siden. du kan f.eks. også skriev: left top, left bottom, right top, center osv.. no-repeat = indikerer at billedet ikke skal gentages. Hvis du vil have det gentaget på hele baggrunden er det repeat, gentagning i y-aksen er repeat-y, og så selvfølgelig repeat-x
/ Morten
|
Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere