Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Bankrådgiveren nu lavet om til "Bankvildlederen ".

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Findes der nogle paragraffer, som juridisk gør, at man kan stole på, at sin bankrådgiver nu gør det rigtige for kunden, og ikke kun gør hvad der er i bankens interresse?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:13

Det hedder ik en bankrådgiver og har aldrig gjort det! Det hedder en BANKSÆLGER, og nej personen er ik objektiv i sin vurdering/rådgivning, da han/hun/den/det har økonomiske interesser...

Så søg altid ekstern rådgivning af en neutral person/firma!

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 01:46

Hej Preben.

At gå ind i en bank, er som at gå ind i en hvilken som helst anden butik.

Butikken har nogle varer som de gerne vil sælge, så de kan tjene til huslejen (og gerne lidt mere).

Der er masser af eksempler på vildledning af kunder, senest med højrisiko obligationer som blev solgt som SIKKER investering.

Det eneste du kan gøre er at bruge din sunde fornuft, og har du ikke sådan én må du få hjælp fra andre :-)

Mvh.

Ditbrugtmarked

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:13

Hej Preben

Bankerne blev med "reformen" af realkreditområdet til finansielle supermarkeder, hvor bankerne så flere indtjeningsmuligheder, her indførte bankerne så et nyt begreb : En bankvildleder eller var det en vejleder, har lige glemt det, det tror jeg også bankerne har.

De indførte en person som "kan" sælge forsikringer, realkredit, investering, pension og traditionelle bankforretninger, det er meget omfattende, hvis man skal tilbyde kvalificerede råd og ikke kun være "kiosksælger", ja undskyld til kioskfolket jeg tror i kender jeres område bedre end mange af disse "vildledere" som får bonusser for at franarre pensionister deres pensionsopsparinger mv..

Der er et gammelt ord, som siger skomager bliv ved din læst, det kunne bankerne lære lidt af og så lade dygtige fagfolk om de specialicerede økonomi områder, så havde vi måske set lidt færre pensionister og andet godtfolk miste deres surt optjente spareskillinger.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 4. Jul 09
Skrevet kl. 09:18

Hej Preben

Glemte lige i al min ivrighed, at det ser ikke ud til at det er strafbart at franarre folk deres formuer, når bare det sker inde i et banklokale.

Det gælder kun for os andre, at vi ikke må drive bondefangeri og lignende.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 09:26

Blir simpelthen nød til at sige "det er lækkert at se nogen brande helt af på bankfolket"  :D  

De er sku bare ikke hva de har været selvom de virker flinke, helt klart få andre til at kigge på hver en sag stort som småt.

Min kæreste sparede MANGE penge ved alternativ finansering på et billån i forhold til bankens "tilbud" som var helt galt. Det var nærmest så galt at de lige så godt kunne sige... DIG ... nej dig har vi ikke lyst til at handle med...   gør de det overfor folk der har styr på tingene jah... så mister de en kunde.. og det gjorde de så ;) 

Så kom min vrede på bankfolket også ud;)   GOD DAG :-D

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:49

Jeg er enig i at der sidder mange dårlige bankrådgivere rundt omkring - men det gør der godt nok også i andre virksomheder.....

man må altså ikke se bort fra at de primært sidder der for at tjene penge - som i andre virksomheder.

Det fritager naturligvis ikke medarbejderne for ansvar for rådgivningen, men det fritager heller ikke kunderne for almindelig sund fornuft !!

Mange kunder har lidt tab, ganske enkelt pga. egen grådighed, og forsøger efterfølgende at tørre hele skylden af på bankerne.

mvh

jesper

Tilmeldt 4. Jul 09
Skrevet kl. 10:11

Hej Jesper

Enig i at mange gerne ville have en del af kagen, i de "fede" år, det er der vel egentlig ikke noget galt i.

Det der er galt er når uvidende almindelige mennesker, tror at de kan blive børshajer, her bør en saglig rådgiver sige fra og sige at det er kun for folk, som er indstillet på at tabe mere end de investerer og det er vist blevet glemt i en hel del tilfælde.

At rådgive uproffesionelle (som de fleste bankkunder er) er også at kunne sige fra på et professionelt og vidende grundlag, så kunden ikke risikerer at komme i uføre.

Man skal ikke glemme at rigtig mange danskere har (haft) en stor autoritetstro overfor bankerne, som har gjort dem til nemme ofre.

Det kunne godt se ud til at denne store autoritetstro og loyalitet er blevet brugt/misbrugt i en lang række tilfælde.

Hvis man skal rådgive uvidende folk, bør man have noget etik som person eller virksomhed.

At snyde uvidende folk er bondefangeri, at snyde vidende folk er forretning, set med mine briller.

De bedste hilsener

Finn

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:23

Hej Finn

Ja jeg er i grove træk enig med dig - der hvor jeg blot vil hen , er at flok idag har en tendens til at give alle andre skylden for deres ulykke end dem selv. Nu er det bare banksektoren der er i fokus - der findes mange andre brancher hvor folk flest ikke aner en dyt.. Tag bare et område som forsikring, her gætter jeg at 90% ikke aner hvilke vilkår de egentlig har - før ulykken evt. rammer.

Der er jo også efterfølgende kommet en lang række regulativer, som man som kunde skal skrive under på , hvis man ønsker at investere, og det vil være med til at folk + bankerne/rådgiverne må tænke sig om .

Mvh

Jesper

Tilmeldt 4. Jul 09
Skrevet kl. 10:43

Hej Jesper

Ja der er nogle, som klynker og har været bevidst grådige - enig (det er heller ikke dem jeg kaster min kærlighed over).

Men mange tier og føler sig selv lidt dumme og forbliver i tavshed, jeg kender flere tilfælde af pensionister, som er blevet lokket til at købe garantbeviser og bankaktier i pengeinstitutter, som har drejet nøglen og de er alle blevet overtalt af en ivrig bankansat til at "støtte" banken og som loyale mangeårige kunder gør de selvfølgeligt det, når deres mangeårige kontaktperson i banken siger det, det er bare for nemt. Det er det som forarger mig mest.

Jeg er enig at man fra politisk side prøver at ændre på denne dårlige praksis, så lad os håbe det kun hører fortiden til.

De bedste hilsener

Finn

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)