Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliv dine kunders julestjerne

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tager hatten af for al den tid, du bruger på at skrive blogs og lange indlæg herinde, men det har jeg ikke hverken overskud eller lyst til. Jeg arbejder fortsat på at udvide mit netværk udenfor Amino.dk og oplever hele tiden fremskridt. Udenfor Amino søger jeg større kunder, som man kan have et langvarigt samarbejde med, men B2B er - som du helt sikkert selv ved - hårdt arbejde! Wink

Hej

Jeg tager også hatten af for Hans, og sender en STOR tak for al hans arbejde herinde. Det er super fedt at en fagmand deler ud af sin viden.

Men men men..... det er jo også rigtig god markedsføring for Hans. Amino har 100.000 brugere (synes jeg at læste i et nyhedsbrev, men jeg er ikke sikker), som efter kort tid herinde lærer at Hans er god til sit arbejde, at han er hjælpsom, og at han er et rart menneske. Hvad tror du branding-værdien i dette er?

Jeg ved selvfølgelig ikke hvor mange Aminoer, der også er Hans' kunder, men jeg ved da at på baggrund af hans bidrag herinde, så har han arbejdet for os et par gange, og vi er nok ikke de eneste, der har valgt Hans på baggrund af hans engagement herinde. Så måske er det slet ikke så dårlig en ide at finde overskud til denne slags indlæg? Who knows...... Wink

Hilsen Morten

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:49

Jeg tager hatten af for al den tid, du bruger på at skrive blogs og lange indlæg herinde, men det har jeg ikke hverken overskud eller lyst til. Jeg arbejder fortsat på at udvide mit netværk udenfor Amino.dk og oplever hele tiden fremskridt. Udenfor Amino søger jeg større kunder, som man kan have et langvarigt samarbejde med, men B2B er - som du helt sikkert selv ved - hårdt arbejde! Wink

Det er vel os derfor han er den foretrukne tekstforfatter herinde... Du kan se hvor ofte han skriver pressemeddelelser mm...

Og når du siger store kunder, så tager det vel ekstra meget tid at vinde en opgave der. Er det ik nemmere at fange fisken (her menes firmaet), mens den er lille, og så få alle opgaver der kommer i tidens løb, mens fisken vokser sig stor? Er det ik den mest loyale kunde man kan få på sigt?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 02:03

Hej Morten,

Jeg tror bestemt, at det godt kan betale sig for Hans. Og godt for ham, hvis det virker. Yes

Men jeg har det lidt sådan, at hvis en kunde har et behov, og vedkommende har kigget på mit arbejde og læst mine referencer, så er det dér, at beslutningsprocessen skal ligge og ikke efter en yderligere salgstale fra min side, hvis du forstår? Det er derfor, der ligger mange referencer og mange eksempler på mit arbejde. Det er dem, der skal være mine salgsargumenter. Og det er virkelig ikke arrogance - jeg har bare oplevet, at der kommer langt det bedste samarbejde ud af det, hvis kunden helt af sig selv har vurderet, at jeg er den rette mand til at lave noget interessant reklame for ham/hende.

Jeg ved af erfaring, at hvis en kunde kontakter mig og siger, at han/hun var helt vild med den og den løsning/overskrift, jamen, så har vi nogen rigtig gode forudsætninger for et godt og udbytterigt samarbejde. Hvis jeg har solgt mig selv til dem ved hjælp af en af mine løsninger, så har de langt mere grund til at tro på, at jeg også kan sælge dem til deres kunder - end hvis jeg personligt havde holdt en lang salgstale.

Men hvem ved, måske jeg en dag skriver en blog om de mange spændende erfaringer, jeg har gjort mig i branchen. "Åh nej", var der så en del Aminoer, der tænkte, "Ikke ham!". Zip it!

Thomas       www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 02:10

TT Tekstforfatter:

Jeg kan godt se din pointe (for det var vel mindst ligeså meget møntet på mit indlæg, som at det var en "manual" til dét at sende julehilsner). Big Smile

Hej Thomas

Det var naturligvis primært møntet på dig - det er jo din tråd, hvor du giver udtryk for, at du ikke helt kender medaminoernes forventninger til indlæg i denne tråd. Jeg giver dig derfor et eksempel.
Min erfaring - og min filosofi - er, at man får ved at give. Jeg vinder intet ved at holde mine ideer for mig selv - jo, måske slipper jeg for at se dem realiseret...
Jeg deler gerne mine tanker om dette eller hint projekt med en potentiel kunde. Nogle ganske få gange opdager kunden så, at han kan klare opgaven uden min hjælp. Andre endnu færre gange, snupper kunden ideen og får den udført hos en konkurrent. Men langt de fleste gange betyder det blot, at kunden og jeg har et bedre grundlag for at forstå hinanden, når taxameteret er på.

TT Tekstforfatter:
men B2B er - som du helt sikkert selv ved - hårdt arbejde! Wink

B2B er for mig ren fornøjelse. Jeg deler ud af min viden og fremstår som en helt, hvorefter kunderne kommer af sig selv. I hvert fald tekstopgaverne. Annoncesalget er en helt anden snak.

mvh Hans

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 02:13

TT Tekstforfatter:
"Åh nej", var der så en del Aminoer, der tænkte, "Ikke ham!". Zip it!

Hvorfor dog det?
Hvis nogen har noget imod dig, kan de jo bare lade være med at læse din blog.

Jeg kan ikke rigtig se, hvordan du kan bruge et negativt syn på dig selv konstruktivt. Jeg ønsker inderligt for dig, at du kan ændre den indstilling.

- eller at jeg ikke forstos smileyen.

mvh Hans

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 02:32

Hej Hans,

Nej, smiley'en var ikke så alvorligt ment. Jeg ved, at jeg kunne skrive nogle interessante blogs, som ville give folk et større indblik i og forståelse for ikke mindst den kreative del af vores håndværk - hvilke tanker, der eksempelvis ligger bag visse af mine løsninger. Smiley'en var selvironisk ment, idet jeg tidligere har skrevet et par indlæg, som var konstruktivt og sagligt ment, men de var også så tilpas provokerende, at de mødte øjeblikkelig modstand. Det er amino.dk så ikke det rette forum til.

Mvh Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 02:38

TT Tekstforfatter:
hvis en kunde har et behov, og vedkommende har kigget på mit arbejde og læst mine referencer, så er det dér, at beslutningsprocessen skal ligge

Hej Thomas

Jeg forstår dig godt. Jeg vil da også helst vælges udelukkende på baggrund af mit arbejde. Det er da utroligt smigrende når nogen kommer uopfordret og beder om at få løst en opgave, eller beder om et tilbud på baggrund af tidligere referencer.
Jeg kan dog godt frygte at den holdning er lidt reaktiv. Kan man forvente at kunderne kommer til en? Hvis en kunde har brug for en tekstforfatter (eller panoramafotograf i mit tilfælde), hvad er så sandsynligheden for at kunden lander på mit website i sin søgen efter en leverandør, og ikke på en af de tusindvis af andre leverandørers web site? Og hvor kompetent er kunden egentlig til at vurdere kvalitet indenfor dit/mit felt?

Der er mange faktorer der spiller ind. I sidste ende skal man jo gøre det man finder er mest gavnligt for en selv, og jeg håber da at din fremgangsmåde virker for dig. Jeg tror bare ikke du skal undervurdere effekten af fx. blog-indlæg, debatter på div. fora, og andre måder hvor du proaktivt viser din kunnen.

Du skal i hvert fald have held og lykke med din salgsindsats :)

hilsen morten

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)