Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgivning/ støtte til ny Iværksætter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen :)

Jeg er trådt ind i det Samfunds Økonomiske projekt på 1. år på HHX.

Jeg kan ikke rigtigt komme igang med min opgave, og mangler nogle links/ kilder til noget stof til mit projekt.

Jeg har fået følgende problem formulering:

• Redegør kort for "iværksætter begrebet" samt for regeringens ønske om at øge andelen af danske iværksættere.
  • Giv en analyse af iværksætterens behov for viden og hjælp i opstartsfasen. Herudover ønskes en analyse af, hvilke kilder der findes til støtte for nystartede iværksættere.
  • Giv på baggrund af jeres analyse, en vurdering af, hvorvidt den nystartede iværksætter i Østjylland bliver mødt med et tilfredsstillende udbud af hjælp/ støttetilbud.
  • Giv egne bud på, hvordan offentlige og private institutioner kan stille værdifuld hjælpe til rådighed for iværksættere.

Det jeg søger er egentligt bare en evt. hjemmeside til, hvordan man kommer godt i gang med at blive en iværksætter i østjylland.

Jeg håber i ser positivt på mit indlæg, på for hånd tak. :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 11:12
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 11:16

Hej,

Måske du kunne skrive lidt om hvordan unge iværksættere (under 18 eller 15 år) bliver "behandlet" - Rettere sagt, de ingen muligheder har rigtig.

Tilmeldt 1. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:03

Hej Simon.

Hvad mener du med unge iværksættere?

Kender du evt. nogle kilder der vedrøre unge iværksættere?

På for hånd tak

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 00:24

Christoffer1711:

Hej Simon.

Hvad mener du med unge iværksættere?

Kender du evt. nogle kilder der vedrøre unge iværksættere?

På for hånd tak

Problemet som Simon snakker om, er at det ikke er nemt at være under 18 år og iværksætter. Der er mange begrænsninger rent lovmæssigt og det er svært at få hjælp fra rådgivende offentlige institutioner da man ikke bliver taget seriøs pga. sin alder.  

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)