Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

online markedsføring af skønheds/kosmetikshop?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

ja nu sad jeg lige og kom til at tænke over det.. markedføring af min nye shop der forhandler skønhedspleje og kosmetik - på outlet basis.

min anden shop seastars.dk markedsfører jeg vha banner på et forum hvor 99% af mine kunder kommer fra. men det er også en meget lille og koncentreret branche som det ikke er svært at markedsføre.

den nye er jo et smut ud i den 'store verden' men jeg er faktisk blevet lidt blank på hvordan jeg får folk til at se mig?

Det er klart at jeg skal have noget søgemaskine optimering på, det er planlagt, men hvad ellers ud over det? de steder på nettet min målgruppe samles er ikke steder jeg decideret kan have banner på (enten pga pris eller ingen reklamepladser)

Jeg har overvejet Trendsales, men jeg synes helt ærligt at der er for meget chat og snak der, og for lidt salg i forhold til tiden der skal bruges på at besvare indlæg hele tiden. Har også den idé med trendsales at man ligeså godt kan skrotte sin webshop da de kunder der er derinde alligevel kun køber dér.

Tager jeg fejl? min målgruppe er hovedsagligt piger/kvinder i alderen 13-35 år. og varerne er jo kosmetik, hudpleje hårpleje osv i den dur.

Er der nogen der har et godt indput til måder/steder at få målgruppen til at se mig?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Rose,

Som oftest begynder alle svar på den slags spørgsmål med at anbefale SEO og Adwords, så det vil jeg også gøre her.

Og lidt løs brainstorm herfra:

En blog tilknyttet butikken, hvor du giver skønhedstips og brugsanvisninger til produkter etc. Både for at tiltrække noget positiv opmærksomhed, men også for at tiltrække nogle søgende på søgeord i stil med "Hvordan klipper jeg bedst negle" eller "Hvordan vælger jeg hårfave" etc.

Aktivitet på fora, hvor målgruppen kommer. Her tænker jeg knap så meget på Amino, men mere på sådan noget i retning af Jubiis debatforum og lignende steder. Og husk nu at bidrage positivt til debatten og give godt input uden at snige reklame ind i dine indlæg. Et footerlink er fint til at gøre dine meddebattører opmærksom på, at du har nogle produkter, de måtte have interesse i.

Du kan lave instruktionsvideoer og lægge på youtube? Oprette en Facebook-gruppe med et kreativt tema?

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 23:34

Takker for tips ;) det er helt klart noget jeg vil sætte mig ned og tænke nærmere over.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:10

Du kan målrette annoncer på facebook, til kvinder i l alderen 15-35 år. Det kunne være en mulighed, selvom facebook efterhånden er et mere omkostningsfuld sted at annoncere.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:10

Frank Hellerup Madsen:

Hej Rose,

Som oftest begynder alle svar på den slags spørgsmål med at anbefale SEO og Adwords, så det vil jeg også gøre her.

Og lidt løs brainstorm herfra:

En blog tilknyttet butikken, hvor du giver skønhedstips og brugsanvisninger til produkter etc. Både for at tiltrække noget positiv opmærksomhed, men også for at tiltrække nogle søgende på søgeord i stil med "Hvordan klipper jeg bedst negle" eller "Hvordan vælger jeg hårfave" etc.

Aktivitet på fora, hvor målgruppen kommer. Her tænker jeg knap så meget på Amino, men mere på sådan noget i retning af Jubiis debatforum og lignende steder. Og husk nu at bidrage positivt til debatten og give godt input uden at snige reklame ind i dine indlæg. Et footerlink er fint til at gøre dine meddebattører opmærksom på, at du har nogle produkter, de måtte have interesse i.

Du kan lave instruktionsvideoer og lægge på youtube? Oprette en Facebook-gruppe med et kreativt tema?

Jeg tillader mig lige at demonstrere effekten af Franks hjælp til dig, ved at give ham 5 stjerner. Ikke fordi jeg skal, men fordi han skaber forståelse og nye muligheder for dig. Gør du det samme i andre forums, så vil du med tiden skabe tillid til nye potentielle kunder, og de vil blive super loyale over for dig.

Loyalitet skabes kun igennem servicen man yder og ikke i gennem produktet længere, når vi snakker om internettet. Det er noget der tager tid at opygge, men du skulle jo også gerne eksister om 10 år.

Spot on Frank Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14

Hej Rose,

Jeg synes at Frank kommer med de helt rigtige svar. Umiddelbart tænker jeg om ikke adwords er det du hovedsagligt skal gå efter  . . specielt hvis der er mærker varer du sælger. Jeg tror at folk vil søge på google efter det mærke de søger . .  F.eks. hvis jeg vil købe John Masters produkter vil jeg søge efter selve mærket . . .

Det var bare mine tanker Smile

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)