Hej Hans
Jeg kunne simpelthen ikke være mere enig.
Men det gælder sørme da ikke kun for sælgere. Hold op hvor er der da mange virksomheder herinde, der forventer at opgaverne lander i skødet på dem. Hold op hvor er der mange der har for høje tanker om sig selv, og hvor folk dog generelt mangler initiativ.
Jeg tror at 90-95% af alle tråde herinde der omhandler en form for tilbud indeholder sætningerne:
- Kontakt mig via min hjemmeside hvis du vil have et tilbud
- Skriv en email hvis du vil vide mere om mulighederne
- jeg kan ikke give en pris fordi jeg mangler dit & dat
- klik ind på min hjemmeside og læs mere.
Hvor er fokus på kunderne? Hvem er det der skal gøre en indsats? Ham der gerne vil have en hjemmeside til 30.000 (eller 3.000 for den sags skyld) eller ham der gerne vil BETALE 30.000 for en hjemmeside?
Men det betyder jo heldigvis at de der formår at sælge. Dem der ved at man skal servere tingene på et sølvfad. Dem det forstår at være proaktive. Dem der handler. De har jo en klar fordel allerede, og de behøver være så bange for konkurrencen 
Hilsen Morten
p.s. Et godt råd til spirende sælgere: Find et firma du synes sælger nogle fede produkter / løsninger. Hvis du selv tror på produktet, så er det lettere at sælge. Prøv så at kontakte firmaet bag, og spørg om du ikke skal hjælpe dem med at sælge det. Dét tror jeg vil vække opsigt.