Kan det lade sig gøre at foretage trunkeret søgning / søgning med wildcards med Google Keyword Tool? Fx -- genbrug* = genbrugstøj, genbrugsmøbler, osv.? Pt. får jeg kun kollokationer bestående af enkeltord -- fx genbrug byggematerialer, din genbrug, genbrug århus, genbrug butik, osv.
--- |
"Wildcard" søgningen foregår ved bred match. Tjek fx en søgning på Cyklerprisen:
http://www.google.dk/search?hl=da&rlz=1C1CHMB_daDK348DK348&q=cyklerprisen&btnG=Søg&meta=&aq=f&oq=
Jeg ved, at et par af de her annoncører ikke har det søgeord, men bliver vist alligevel.
Du skal dog passe på med at have en sådan fremgangsmåde. Ja, det er meget lettere at sætte op, men så har du kun ét søgeord og ingen mulighed for at måle på hvilke der virker, hvilken CTR de forskellige har osv.
Pt. får jeg kun kollokationer bestående af enkeltord -- fx genbrug byggematerialer, din genbrug, genbrug århus, genbrug butik, osv.
Hvis du vil komme frem med søgeordet genbrug på genbrugstøj, så skal du skrue op for klikprisen. Men igen, jeg vil ikke anbefale det.