|
Hej alle... Min partner og jeg er under opstarten af en online salgsbase, hvor man (på sigt???) skal betale for at lægge en annonce ind så mulige købere kan se hvad man nu vil sælge. Prisen afhænger så af, hvor lang tid man satser på at være på siden, hvor mange billeder/video osv... Det der så er problemet med denne type forretning er jo, at kunderne (forståeligt nok) i starten kan have svært ved at se, hvorfor de eks skal betale 300 kroner for en annonce på en side, hvor der måske kun lægger 20 andre annnocer i starten og derfor heller ikke er det vilde trafik. Derfor overvejer vi nu, at introducere vores site som et gratis produkt eks de første 2 mdr. Derefter skal nye annoncører så betale prisen.. På denne måde burde der komme langt flere i starten da de jo ikke kan miste noget ved det! Jeg ved at dating.dk gjorde noget lignende i starten?! Kan se problemet i, at begynde at tage penge for noget som reelt lige har været gratis men synes umiddelbart det må være bedre end at starte med at tage penge for et produkt der faktisk ikke eksisterer endnu!? Især hvis man bare i sin markedsføring fra start gør opmærksom på, at dette kun et introduktionstilbud... Er det meget forvirrende?? ![]() Vil i alle tilfælde gerne høre jeres meninger om det... /BB |
Hvis du tager betaling fra starten, skaber du en meget stor stopklods. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at du i starten bør fokusere på at gøre det let og så samtidig udnytte chancen til at få finpudset projektet.
Når trafikken og dermed værdien så er der, kan du introducere ekstra betalingsfunktioner eller tage penge for nytilkommere og på sigt også tage betaling fra dem der var med fra starten.
Bliv gratis medlem