Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal vi tage penge for vores produkt i starten?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle...

Min partner og jeg er under opstarten af en online salgsbase, hvor man (på sigt???) skal betale for at lægge en annonce ind så mulige købere kan se hvad man nu vil sælge. Prisen afhænger så af, hvor lang tid man satser på at være på siden, hvor mange billeder/video osv...

Det der så er problemet med denne type forretning er jo, at kunderne (forståeligt nok) i starten kan have svært ved at se, hvorfor de eks skal betale 300 kroner for en annonce på en side, hvor der måske kun lægger 20 andre annnocer i starten og derfor heller ikke er det vilde trafik. Derfor overvejer vi nu, at introducere vores site som et gratis produkt eks de første 2 mdr. Derefter skal nye annoncører så betale prisen.. På denne måde burde der komme langt flere i starten da de jo ikke kan miste noget ved det! Jeg ved at dating.dk gjorde noget lignende i starten?!

Kan se problemet i, at begynde at tage penge for noget som reelt lige har været gratis men synes umiddelbart det må være bedre end at starte med at tage penge for et produkt der faktisk ikke eksisterer endnu!? Især hvis man bare i sin markedsføring fra start gør opmærksom på, at dette kun et introduktionstilbud...

Er det meget forvirrende??

Vil i alle tilfælde gerne høre jeres meninger om det...

/BB

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59
Hvis du tager betaling fra starten, skaber du en meget stor stopklods. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at du i starten bør fokusere på at gøre det let og så samtidig udnytte chancen til at få finpudset projektet.

Når trafikken og dermed værdien så er der, kan du introducere ekstra betalingsfunktioner eller tage penge for nytilkommere og på sigt også tage betaling fra dem der var med fra starten.

Tilmeldt 21. Dec 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:19
Godt så...

Hvad mener du om det med at begynde at tage penge for noget som reelt lige har været gratis? Kan man ikke "markedsføre" sig ud af dette?

Vi overvejer også en kombination eller kompromis om du vil - hvor vi eks tager blot det halve (eller 25 %) i introduktionsfasen... Hvad mener I om denne løsning?

En tredje mulighed er, at lave gratis aftaler med nogle kunder inden den egenlige dato, hvor vi går online. På denne måde er der allerede annoncører på siden, men de som kommer fra startdatoen skal betale...? Her gør man så bare lidt forskel på folk og er måske ikke så begejstret for denne idé..

Ser frem til at høre fra Jer...

/BB

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 09:41
Tror helt sikkert også at det skal være gratis i laaaaaaaaaaaaang tid, så det bliver virkelig stort, ellers finder folk jo bare et andet sted. Men der er ikke noget i vejen for at tage penge for fremhævning af annoncer, flere billeder etc., men her bør du nok starte med 75 % rabat el. lign, på hvad du senere vil tage.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:56
Dato: 30-09-2006 09:19:17 Forfatter: BB
(1) Hvad mener du om det med at begynde at tage penge for noget som reelt lige har været gratis? Kan man ikke ''markedsføre'' sig ud af dette?

(2) Vi overvejer også en kombination eller kompromis om du vil - hvor vi eks tager blot det halve (eller 25 %) i introduktionsfasen... Hvad mener I om denne løsning?

(3) En tredje mulighed er, at lave gratis aftaler med nogle kunder inden den egenlige dato, hvor vi går online. På denne måde er der allerede annoncører på siden, men de som kommer fra startdatoen skal betale...?

1) Det mener jeg ikke er et problem. Mit forslag er i første gang, at lade dem der har fået det gratis blive der gratis - når du så har fået held med, at få nye til at betale for det, kan du også begynde at kræve betaling fra de eksisterende.
Et alternativ kunne være, at når du begynder at tage penge for det, er det for plusannoncer/topannoncer. På den måde vil gratis-annoncerne blive skubbet længere ned og værdien af dem vil reelt blive forringet, dog vil de stadig bidrage med indhold på siden.

2) Om det så bare er 100 kroner, så tror jeg det bliver en kamp op af bakke :)

3) Ja, der er stadig annoncører, men hvor er de besøgende? Erhvervsdrivende er ikke interesseret i at betale for, at få deres kontaktoplysninger placeret sammen med konkurrenternes, de vil have dem placeret der hvor de potentielle kunder er.

Mit forslag:

1) Gratis plads for at opbygge indhold på siden.

2) Når der er indhold på siden, kan I begynde at kæmpe for at få besøgende forbi.

3) Når de besøgende er der, og det dermed bliver interessant at annoncere der, kan I tage penge for annoncer.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 5. Aug 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:21
Hvis jeg skulle annoncere et sted så skulle jeg satme være sikker på det var det værd. Når det er online ville jeg som virksomhed ikke købe plads med mindre stedet var meget kendt. Hvis jeg derimod var med gratis ville jeg senere hen kunne se på min statistik hvor mange henvist jeg har fået fra siden og ud fra det beslutte mig til om jeg vil betale hvad det kommer til at koste.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 14:34
Prøv at kigge på dette link og se, hvordan han har gjort det. (Enig i at siden måske ikke er en blomst på nettet, men konceptet fungerer)

Det fungerer ved, at alle kan oprette en annonce. Annoncøren får gratis disse muligheder:

Registrering af aktivitet under ét område & én kategori med kort beskrivelse(100 anslag),
link til hjemmeside, samt booking-informationer på egen infosite. Prisen angives i intervaller, eks. "Op til kr. 500,-"

Betales der, så kan man opnå en længere beskrivelse, nøjagtig angivelse af pris, 1 billede, fed markering i søgeresultater, etc.

Derudover kan tilkøbes bannere og bedre placering i søgeresultaterne.

Måske det er en metode for dig?

(PS: Det er mig, der har lavet siden og fundet på konceptet for MEGET LANG TID SIDEN for en kunde. Der var IKKE fokus på design, men udelukkende funktionalitet.)

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)