Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Multiple choice test open source

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg søger en multiple choice test - meget gerne open source. Den skal bruges til uddannelsesformål og kunne placeres på f.eks. intranettet. Det kunne være super med features som "high score" og lignende, så der kan komme noget konkurrence igang blandt brugerne :-)

Har du er faring i ovenstående eller gode ideer, så hører jeg gerne fra dig!

TAK!

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 08:42

Hej Rikke

Har tidligere arbejdet (i job som underviser m.m.) med lignende, det kommer an op de faciliteter der skal være i testen og platformen for jeres intranet har også betydning.

Kontakt mig på tlf.: 61795118

for nærmere info..

mvh

Mogens

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 08:49

Hej Rikke

Det du skal bruge er et Learning Management System (LMS).

Du kan bruge Moodle http://moodle.org/ 

Der er gode brugergrp samt gode forums rund om på nettet, så der er altid hjælp til opsætning m.m

Skal du have udviklet e-lærings materiale,  er du velkommen til at hente info og inspiration hos os.

Mvh
Juul

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 09:16

Hej Juul

Nu er Moodle absolut ikke den eneste løsning der findes og det Rikke efterspørger er et til multiple choice og ikke en komplet LMS løsning.

Jeg har selv io ca. 4 år arbejdet professionelt med LMS, herunder IBM LMS og ville have forslået et sådan, hvis dette ikke var fordi det er en jetjager løsning til Rikkes formål.

Desuden ved du ikke, om det kan integreres i Rikkes nuværende intranet løsning, da du ikke kander platform og ej heller produkt, som de bruger til intranet.

Det ville jo være hul i hovedet, at skulle integrere nyt software, hvis der fandtes noget som kunne køre på deres nuværende installation.

Og elæringsmateriale udvikler man ikke bare, dette kræver en pædagogisk tilgang til tingene og samtidig, at dem som udvikler det har en del erfaring i en hel stribe produkter, da man ikke kan nøjes med f.eks. artikulate eller hvad man nu anvender til løsningen.

PS : Dette med LMS og elæring kræver profesionelle folk og er ikke noget man bare gør. Desuden kræver det en del produkterfaring over en bred kam, da Rikkes opgave ikke er så lige til.

Mvh

Mogens Jørgensen

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 09:19

PS : Juul

Kig lige på denne reference-liste... :

http://www.juul-s.dk/referencer.html

Du bør nok ændre de farver, det blå gør dem ulæselige.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 09:46

Rikke

Test og Evalueringssystemet i Learning Management Systemet ILIAS er formidabelt. og giver mulighed for en del flere spørgsmålstyper.end dem du efterspørger. Hvad angår multiple choice er der enkelt- og flersvars kombinationer der kan give valgfrie point. Du har mulighed for at give feedback på besvarelsen af hvert enkelt spørgsmål.

ILIAS er i sig selv webbasseret, ligesom de fleste LMS'er, så jeg er ikke helt klar over hvad du mener med at placere på internet. Vi har dog lavet et lille projekt hvor vi 'flytter'  testen ud på Facebook. Du kan prøve vores ILIAS Facebook Quiz her, men post lige på den væg så vi får lidt reklame ;-)

Testen er altså designet og opsat i ILIAS, hvor den også kunne besvares, men vi har gjort den tilgængelig som Facebook.

Du kan læse mere om ILIAS på vores danske ILIAS side eller den officielle side. ILIAS er open source, men inkluderer dog ikke vores Facebook applikation. Vi er officielle udviklere og vedligeholder bl.a. den danske oversættelse. Har du brug for en hostet og tilpasset løsning kan vi sikkert finde ud af noget til en rimelig pris, men så tag endelig kontakt til mig.

// Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 09:56

Hej

Hvis du opstiller de krav som stilles. Vil det absolut være tale om et LMS system, idet det skal bruges som en del af ”uddannelse” hvad jeg kan læse mig frem til. At det oven i købet skal bruges på intranet gøre det jo mere oplagt at bruge Moodle. Et af kravene vat jo open source (gratis) . Ved ikke lige om IBM leverer gratisydelser på det område.

Jeg søger en multiple choice test

gerne open source

skal bruges til uddannelsesformål

og kunne placeres på f.eks. intranettet.

Det kunne være super med features som "high score" og lignende

Med det krav, er der jo tale om et LMS

Idet det skal være en del af intranet, er der ikke problemer med integration, Moodle er et veltestet LMS.

Det er fint du prøver at belærer mig omkring E-læring, men jeg har udviklet E-læringsmaterialer siden 1994 jeg har arbejdet på projekter for de fleste udbyder indenfor e-lærings service. Jeg arbejde med Toolbook, nok det bedste forfatterværktøj som PT. Findes. Næst efter vil jeg forslå Runtime Revolution Runrev.

Hvilken del af ”mig” er det du mener, ikke kan rådgive omkring det der efterspørges?? Siden du henviser til min referenceliste ??

Mvh
Juul

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:59

Hej Rikke,

Er det et poll-modul eller et survey-modul du har brug for?

Hvad angår survey-modul, finder du et godt et i LimeSurvey, der er Open Source.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 11:07

@Moskjær,

Du skal lige være opmærksom på at der er forskel på surveys/polls/undersøgelser/afstemninger hvor man spørger om en mening og så tests hvor man spørger om det rigtige svar.

// Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)