Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reservere et domænenavn - hvordan?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er nok dagens mest banale spørgsmål, men jeg har 2 domænenavne, som jeg gerne vil registrere/reservere. Hvordan gør man?

Michael kousgaard

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:35

Hej Michael,

Hvis du allerede har hosting, kan du købe dem gennem din hosting-leverandør.

Ellers kan du købe dem via en tjeneste som GratisDNS, hvorfra du så senere kan pege dem mod en bestemt server, når domænerne skal bruges.

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 253
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 10:41

Hvis du blot vil starte med at reservere domænerne, så kan du gøre det hos de fleste udbydere. Der er dog nogle få, som kræver samtidig oprettelse af webhotel. Dem kan du naturligvis blot fravælge Wink

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:04

Hvis du vil skrives op til et domæne der allerede er i brug eller er suspenderet, så gøres det direkte hos www.dk-hostmaster.dk, det koster vist omkring en halvtredser om året.

/Nicolaj

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:04

Indkøberen/Fokus:

registrere/reservere

Er der nogen der ejer dem i dag? Så skal du reservere dem, det gør du her:
https://www.dk-hostmaster.dk/selvbetjening/venteliste/?no_cache=1
(Er der ikke nogen pointe i, hvis ikke du har begrundet mistanke om at de får lov til at udløbe)

Hvis de er ledige, skal du registrere dem - for eksempel ved www.gratisdns.dk som Frank foreslår.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 12:46

Hej alle

Tak for svarene. Har netop været på gratisdns og registrere. Synes selv at jeg var heldig at www.foedselsdagstilbud.dk var ledigt. Skal bruges til at man kan modtage supergode tilbud på sin fødselsdag enten på mobilen eller e-mail.

Michael

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:35

Indkøberen/Fokus:

Hej alle

Tak for svarene. Har netop været på gratisdns og registrere. Synes selv at jeg var heldig at www.foedselsdagstilbud.dk var ledigt. Skal bruges til at man kan modtage supergode tilbud på sin fødselsdag enten på mobilen eller e-mail.

Michael

Tillykke med domænet! Det lyder da som en rigtig god ide. Smile  Du kan jo også lige sende en hilsen til folk, når en butik har fødselsdag. F.eks. fejrer Telmore fødselsdag med et tilbud om 200 kr. taletid for 9 kr., det er en rigtig sællert at sende rundt. Wink

/Nicolaj

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 09:30

Hej Nikolaj

Tak for det.

Jeg brygger lidt på, hvordan jeg kan udnytte det domæne, og det var et godt bud. Andre med input?

Michael

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)