Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny økonomi med Open Source

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

I citatet står det som om at open source betyder gratis software - det var den misforståelse jeg synes det var enormt vigtigt at understrege at sådan er det ikke.

I forhold til en forretningsmodel - så kan vi jo snakke om det om et halvt års tid så skal jeg sige om det virker Smile vi går ihvertfald ud på 4 fronter i den kommende tid med vores webshop system - og en af disse inkludere hosting, opgradering osv. så jeg vil vove og påstå at jeg allerede har fundet modellen - men jeg kan selvfølgelig først sige om den er rentabel om et halvt års tid.

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Gadensgaard:
Hvor kan jeg hente kildekoden til SALDI?

ftp://ftp.saldi.dk/saldi/seneste/

Du hiver bare alle filer over i en mappe på din webserver.

Obs . Kører på Linux med  Apache, PHP & MySQL eller PostgreSQL..

SALDI Regnskab for iværksættere

Tilmeldt 9. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronnikc

En essentiel ting ved Open Source er GNU licensen, som klart nævner rettigheder til at ændre kode mv  den giver OGSÅ MULIGHED for at tage et gebyr  mv men når det er nævnt så står der INTET i denne fundamentale Open Source licens om at Open Source IKKE er gratis. Derudover  er store Open Source programmer jo også frit tilgængelige uden gebyrer.

Tilmeldt 9. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lundsby

At Open Source firmaer tjener på service er ganske rigtigt, at der så i Open Source skulle ligge et moment i at producere dårligere software for at kunne øge servicen, holder ganske enkelt ikke, andre end undertegnede vil sige det samme, foriøvrigt er det min erfaring at proprietære systemer faktisk er mere service krævende. Derudover at it omkostningerne i virksomhederne er minimale kan jeg efter mange år i branchen absolut IKKE genkende.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben Feldthusen:

Hej Ronnikc

En essentiel ting ved Open Source er GNU licensen, som klart nævner rettigheder til at ændre kode mv  den giver OGSÅ MULIGHED for at tage et gebyr  mv men når det er nævnt så står der INTET i denne fundamentale Open Source licens om at Open Source IKKE er gratis. Derudover  er store Open Source programmer jo også frit tilgængelige uden gebyrer.

Jeg forstår ikke helt pointen med indlægget? Jeg skriver intetsteds at Open Source ikke kan være gratis - jeg skriver at Open Source handler om FRIHED og ikke om økonomi.

Essensen i Open Source er at man har friheden til at modificere efter behov - og derimod er prisen fuldstændig ligegyldig i den sammenhæng alle er jo godt klar over at man typisk kan forvente noget mere når man betaler for en vare og alle store open source systemer eksistere i høj grad i kraft af at professionelle virksomheder imod betaling supportere løsningerne.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)