Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan angiver man "dobbelte ord"

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ærede Aminovenner

Jeg har en webshop, der sælger hundeartikler (www.cotonshoppen.dk)

Jeg har et par adwordskampagner kørende men opdagede til min store forbavselse at eftersom jeg både havde skrevet "Hundeartikler" og "Hunde artikler" (da 25% af Danmarks befolkning har svært ved hvornår et ord skal samles eller deles i to)

Det der gik galt, var nu pludselig at det enkelte ord "Hunde" hittede min webshop.

Hvordan sikrer man sig at det er BEGGE ord der udgør søgeordet?

Mvh

Ohm

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:40

Hej Ole,

Hvilken matchtype har du brugt på dine søgeord? Har du brugt "bred", viser Google ikke kun reklamer på netop dit søgeord, men også på relaterede ord, som Adwords-motoren efter eget valg finder fornuftigt. Det kan være årsagen til, at "hunde" bliver vist.

Du kan sikre dig ved at vælge matchtypen "sætning" i stedet. (Den hvor søgeord angives i gåseøjne som "hunde artikler"). Der vises din reklame så på alle søgeudtryk, hvor hunde og artikler indgår - og i den rækkefølge.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 23:00

Hej Ole

Det er sgu også lidt indviklet det Google Adwords var? Smile Men her kommer de forskellige forklaringer.

Bredt søgeord sættes intet tegn foran eller bagved:
Bredt søgeord er bare en alle de søgeord du kan komme på uden tegn eller andet. Fx Hunde artikler og Hundeartikler. Skriver du Hunde Artikler vises dine annoncetekster når Hunde og Artikler indgår i en kundes søgeord.

Sætnings søgeord er med ”gåsetegn” omkring:
Gåsetegn bruges ofte når man har et produkt der skal præciseres. Bruger du søgeordet ”Hunde artikler” popper dine kampagner kun op når søgeordet ” Hunde artikler” indgår i sætningen i den rækkefølge. Det samme hvis det er ”Hundeartikler”.

Eksakte Søgeord er med [ ] omkring:
Bruges når man kun vil fremgå på det søgeord. Bruger du søgeordet [Hundeartikler] popper dine kampagner kun op når der kun søges på Hundeartikler

Eksklusive søgeord er med – foran:

Minus tegnet bruges ofte hvis din der noget du absolut ikke vil findes på. Dvs. hvis du ikke vil findes på Hundekurv, kan du sætte minus foran søgeord, altså sådan her – Hundekurv.

Spørgsmål: Hvordan sikrer man sig at det er BEGGE ord der udgør søgeordet?

Svar: Sådan her "Hunde Artikler", "Hundeartikler", [Hunde artikler], [Hundeartikler]

Håber dette var svar nok på dit spørgsmål Yes

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 07:15

Tusind tak.

Der er jo lidt at kigge på :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)