Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - vores IT system er nede, nogle der kan hjælpe med Novell???

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Ved ikke mit levende råd - vi er blevet lagt ned af TDC her til eftermiddag - de har haft en tekniker ude og lave en ny IP adresse ind i huset, men de siger vi skal ændre samme på server og router - hvilket jeg ikke aner en pind om - normalt har vi vores IT outsourced, men vores IT firma svare ikke, er der nogen der kan hjælpe - vi sidder med Novell???

Jeg sidder med et par projekter hvor jeg har snæver deadline - så skulle meget gerne på nettet i aften.

Skriv hvis i kan hjælpe - krydser fingrer for der er et par novell nørder herinde :)

Bendtsen

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 18:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Måske skulle du skriver hvor du er fra? hvis du vil have folk skal kunne komme ud til dig :) eller også et telefon nummer?

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 18:49

Hej Michael

Der har du nok en pointe - vi bor i Herlev - men omvendt er det ikke et krav at man kan komme her tror jeg, blot at man kan forstå en nørd som mig forklare hele vores It setup og derudfra guide mig igennem - men igen vi taler desværre Novell, så ved godt det er et long shot :-)

Hvis du er Novell mand eller har forstand på dette så ring gerne på 40412258

Tak.

Bendtsen

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:51

Hvis du ikke får feedback her, så er der en del eksperter på novell på www.eksperten.dk

men husk på der er ikke nogen form for garanti på de svar de levere, det er derfor man har en IT-Leverandør der altid tager telefonen :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 18:58

Hej Kristoffer

Nu er det desværre sådan at vi lige har sagt farvel til vores tidligere It firma, og er lige startet op med et nyt - og havde ikke lige undersøgt om de havde døgn telefon support eller ej - så du har nok ret i at vi ikke lige havde tænkt os om, men regnede ikke med vi havde kørt med en konfiguration som har kørt u¨påklageligt i 4½ år, og så vælger TDC og lave en opdatering der lægger os ned i formiddags kl. 11.30 - det kan man vist godt kalde uheldigt - men nu prøver jeg som sagt blot at få det løst :)

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 19:10

Ved godt man normalt må væbne sig med tålmodighed, men er virkelig presset så tilader mig at bumpe denne allerede, håber i har forståelse for dette :)

Bendtsen

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 19:14

Sidder din novell server direkte på eller går den gennem en router?

Hvilken version af Novell?

SALDI Regnskab for iværksættere

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 19:17

Hej

Version 7.0.2 Groupwise - og som jeg kan se kommer kablet fra modem via router til server - håber det er information du kan bruge :)

Bendtsen

Tilmeldt 20. Jul 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:21

Hej Bendtsen,

Det behøves jo ikke lige at være en Novel mand der er behov for.

Efter som problemet er kommet efter TDC har "pillet" ved forbindelsen, mener jeg det er bedre at kikke på din router som jo i forvejen nok er konfigureret som gateway på din Novell server. Problemet kunne være hvis du har haft "fast IP" og TDC er "kommet til" at give dig en dynamisk, så kommer du ikke på nettet. Det kunne også være din Router trænger til en firmware opdatering, nu når TDC også har lavet en opdatering på deres side...

...den bedste forbindelse, det er sikkert!

Michael Månsson
Levetoftevej 12              Tel:      +45 44355335
4690 Haslev                     Mob:  +45 31392239

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 19:25

Hej

Vi har haft fast IP adresse, men vi flyttede fra Nærum for 4½ år siden, den er så af mærlige grunde ikke ændret, og kunne på den måde efter TDC's oplysninger ikke tåle deres seneste opdatering (kunne have været godt at vide inden de lavede denne) - og derfor har de givet os en ny IP adresse, men alt vores udstyr står til den gamle.

Men hvordan det ændres på router, server mv aner jeg ikke desværre :(

Bendtsen

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)