Ved ikke mit levende råd - vi er blevet lagt ned af TDC her til eftermiddag - de har haft en tekniker ude og lave en ny IP adresse ind i huset, men de siger vi skal ændre samme på server og router - hvilket jeg ikke aner en pind om - normalt har vi vores IT outsourced, men vores IT firma svare ikke, er der nogen der kan hjælpe - vi sidder med Novell???
Jeg sidder med et par projekter hvor jeg har snæver deadline - så skulle meget gerne på nettet i aften.
Skriv hvis i kan hjælpe - krydser fingrer for der er et par novell nørder herinde :)
Der har du nok en pointe - vi bor i Herlev - men omvendt er det ikke et krav at man kan komme her tror jeg, blot at man kan forstå en nørd som mig forklare hele vores It setup og derudfra guide mig igennem - men igen vi taler desværre Novell, så ved godt det er et long shot :-)
Hvis du er Novell mand eller har forstand på dette så ring gerne på 40412258
Nu er det desværre sådan at vi lige har sagt farvel til vores tidligere It firma, og er lige startet op med et nyt - og havde ikke lige undersøgt om de havde døgn telefon support eller ej - så du har nok ret i at vi ikke lige havde tænkt os om, men regnede ikke med vi havde kørt med en konfiguration som har kørt u¨påklageligt i 4½ år, og så vælger TDC og lave en opdatering der lægger os ned i formiddags kl. 11.30 - det kan man vist godt kalde uheldigt - men nu prøver jeg som sagt blot at få det løst :)
Det behøves jo ikke lige at være en Novel mand der er behov for.
Efter som problemet er kommet efter TDC har "pillet" ved forbindelsen, mener jeg det er bedre at kikke på din router som jo i forvejen nok er konfigureret som gateway på din Novell server. Problemet kunne være hvis du har haft "fast IP" og TDC er "kommet til" at give dig en dynamisk, så kommer du ikke på nettet. Det kunne også være din Router trænger til en firmware opdatering, nu når TDC også har lavet en opdatering på deres side...
...den bedste forbindelse, det er sikkert!
Michael Månsson Levetoftevej 12Tel: +45 44355335 4690 HaslevMob: +45 31392239
Vi har haft fast IP adresse, men vi flyttede fra Nærum for 4½ år siden, den er så af mærlige grunde ikke ændret, og kunne på den måde efter TDC's oplysninger ikke tåle deres seneste opdatering (kunne have været godt at vide inden de lavede denne) - og derfor har de givet os en ny IP adresse, men alt vores udstyr står til den gamle.
Men hvordan det ændres på router, server mv aner jeg ikke desværre :(